(Kurzy.cz)
Avast: V 1H rostly tžby o téměř 9%, EBITDA o téměř 12%, počet zákazníků rostl o 1,5%
Hlavní finanční ukazatele:
· Dobrá celková výkonnost v souladu s očekáváním představenstva
firmy
· Upravený objem fakturace (billings) dosáhl výše 482,7 mil. USD
tedy vzrostl o 2,9 % při aktuálních měnových kurzech (organický růst 0,9
%)
· Upravené tržby činily 471,3 mil. USD tedy vzrostly o 8,8 % při
aktuálních měnových kurzech (organický růst 10,4 %)
· Upravené tržby ze segmentu Consumer Direct vzrostly na 401,6 mil.
USD, tedy o 15 % při aktuálních měnových kurzech (organický růst 13,9 %)
· Upravený ukazatel EBITDA vzrostl o 11,9 % na 270,2 mil. USD;
upravená EBITDA marže činila 57,3 % (nárůst o 159 bazických bodů)
· Konečná dividenda vyplacená v červnu 2021 byla ve výši 11,2 centů
na akcii; celková dividenda za rok činila 16,0 centů na akcii, což představuje
nárůst o 8,8 %
Hlavní provozní a strategické ukazatele:
· Za prvních šest měsíců roku 2021 se počet platících zákazníků v
segmentu Consumer Direct zvýšil o 1,5 % na 16,72 mil. Průměrný podíl licencí na
zákazníka (APPC) vzrostl o 0,8 % na 1.42, průměrný podíl tržeb na zákazníka
(ARPC) o 4,4 % na $47.61.
· S rostoucí dynamikou konkurenčního trhu se investice znovu
zaměřily na marketingové a další iniciativy v oblasti top-of-the-funnel, které
mají podpořit zapojení, získání a udržení zákazníků, což bude ve střednědobém
horizontu vyžadovat vyšší úroveň investic.
· Míra udržení zákazníků pro segment stolních počítačů byla na
úrovni 69 %, což je o 4 procentní body více od IPO, a to díky strategiím
společnosti Avast pro udržení zákazníků. Obnovení licencí v prvním pololetí
zaznamenalo pouze mírné zhoršení v kohortě "Covid" a vykazuje znaky
dalšího možného zlepšení.
· Nabídka služeb na ochranu soukromí byla dále vylepšena. Služba
AntiTrack těžila z přepracování uživatelského prostředí. Služba BreachGuard
byla vylepšena o funkci "Identity Assist", která nabízí řešení proti
krádeži identity a asistenci při podvodech.
· Pokračovala úspěšná realizace globální růstové strategie, kdy se
zvýšil počet zákazníků v segmentu stolních počítačů jak na zavedených trzích,
tak v cílových málo penetrovaných zemích, včetně Ukrajiny o 17 %, Ruska o 7 % a
Mexika o 5 %.
· Uvedení inovativního integrovaného řešení Avast One na trh je
plánováno na druhou polovinu letošního roku v souladu s očekáváním.
· Společnost Avast pokračovala v rozšiřování své nabídky pro malé a
střední podniky prostřednictvím produktových inovací, zejména uvedením nového
řešení Avast Business Hub, nejmodernější integrované bezpečnostní platformy.
· V rámci rozvoje své obchodní strategie v oblasti identity
společnost Avast jmenovala dva vedoucí pracovníky: nového senior viceprezidenta
a generálního manažera pro identitu Charlese Waltona a globálního ředitele pro
firemní rozvoj Paula Cartera.
· Představenstvo firmy zřídilo novou komisi pro bezpečnost a ochranu
soukromí, která zajišťuje dohled nad strategií skupiny v oblasti bezpečnosti
informací, bezpečnosti dat, správy dat a správy ochrany soukromí.
CEO Avastu Ondřej Vlček výsledky komentuje takto:
„V souladu s očekáváním
představenstva s potěšením oznamujeme, že výsledky skupiny za první pololetí
roku 2021 jsou silné, a to i při porovnání s dobrými výsledky z předchozího
roku. Skupina dosáhla dvouciferného organického růstu tržeb a udržela si vysokou
úroveň ziskovosti s upravenou marží EBITDA na úrovni 57,3 %.
Do druhé poloviny roku se díváme
optimisticky a s očekávanou normalizací trendů ve srovnatelném období
předpokládáme opětovnou akceleraci růstu ukazatele objemu fakturací (billings).
Podle očekávání plánujeme v druhé polovině roku uvést na trh náš nový vlajkový
produkt Avast One a chceme se soustředit na zvýšení zapojení zákazníků,
získávání nových a jejich udržení, což si ve střednědobém horizontu vyžádá
vyšší investice do výzkumu a vývoje, inovací a marketingu.”
Výhled
organických příjmů skupiny pro letošní rok zůstává na horní hranici 6-8% růstu.
Očekává se, že upravená skupinová marže EBITDA v roce 2021 zůstane v porovnání
s rokem 2020 zhruba stejná, zejména kvůli zvýšeným nákladům na získávání
uživatelů a zákazníků a podstatně vyšším marketingovým výdajům v souvislosti se
zaváděním produktu Avast One v druhé polovině roku. Očekává se, že zvýšené
výdaje na získávání zákazníků budou pokračovat i v roce 2022, protože
společnost rozšiřuje povědomí o své značce a nových vedoucích produktech, jako
je Avast One.
Navrhovaná fúze společnosti Avast plc se společností
NortonLifeLock Inc.
Dne
10. srpna 2021 představenstva společností NortonLifeLock, Inc.
("Norton") a Avast plc ("Společnost") dosáhly dohody o
podmínkách navrhované fúze Společnosti se společností Norton, a to formou
doporučené nabídky společnosti Nitro Bidco Limited, dceřiné společnosti ve
stoprocentním vlastnictví společnosti Norton, na celý vydaný a vydávaný kmenový
akciový kapitál Společnosti ("Fúze"). Předpokládá se, že Fúze bude
provedena prostřednictvím soudem schváleného plánu uspořádání podle části 26
zákona o společnostech. Další podrobnosti týkající se nabídky společnosti
Norton, včetně nabídkové ceny a podmínek, jsou uvedeny v oznámení, které
společnost Norton učinila dne 11. srpna 2021 v souladu s pravidlem 2.7 City
Code on Takeovers and Mergers.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz