Shoptet: Česká e-commerce zažila rekordní 2Q. Obrat tuzemských e-shopů přesáhl 50 miliard
Obrat českých e-shopů ve druhém čtvrtletí letošního roku dosáhl 50,45 miliard, což je v meziročním srovnání nárůst o více než deset procent. Rekordní druhý kvartál podtrhuje i nárůst 3 144 nových e-shopů v tomto období. Podle společnosti Shoptet jich aktuálně v České republice funguje 41 639.
Praha (19. července 2021) - 50,45 miliard. Přesně takový byl obrat české e-commerce scény v druhém kvartálu letošního roku. Meziročně se jedná o nárůst 5,5 miliardy, protože v roce 2020 za stejné období byl obrat 44,98 miliard.
„Meziroční srovnání výsledků potvrzuje, že oblast e-commerce zaznamenala během pandemie koronaviru značný růst. Majitelé kamenných obchodů byli nuceni přesunout svůj byznys na internet, stejně tak se změnilo i nákupní chování zákazníků. Před vypuknutím pandemie v roce 2019 zaznamenaly české e-shopy od dubna do června obrat 35,4 miliardy korun. V letošním roce byla za stejné období překonána hranice 50 miliard korun, což je nárůst o více než 40 procent,“ říká Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet. Zároveň dodává, že dalším důvodem vzrůstajícího obratu je zvyšující se počet nových prodejců, kterým e-shopy úspěšně fungují a dovolují jim byznysově růst.
Meziročně se zvýšil také obrat
tuzemských e-shopů za první polovinu letošního roku. „V lednu jsme
očekávali, že by mohl obrat v letošním roce vzrůst celkově asi o 18
procent. Nyní máme za sebou pouze polovinu roku a za prvních šest měsíců dosáhl
český e-commerce sektor nárůstu o neuvěřitelných 29 procent. A to nás přitom
nejsilnější období teprve čeká,“ dodává Samuel Huba ze společnosti Shoptet,
která má pod svými křídly 27 527 e-shopů a je již více než 5 let českou jedničkou
poskytující e-shopové platformy.
Od dubna do června vzniklo 3 144 nových e-shopů
Sektor české e-commerce se v Q2 rozšířil o 3 144 nových e-shopů. Jedná se o meziroční nárůst o 25 procent. Nejčastější segmentem, ve kterém lidé na internetu podnikají, zůstává i nadále oblečení a doplňky. Následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady či potraviny a dětské zboží s elektronikou.
Nejvíce rostoucí kategorií v daném období (Q2) byly produkty zaměřené na cestování (kufry, karavany, doplňky na cesty a dovolenou), jejichž prodej oproti prvnímu čtvrtletí 2021 vzrostl o 50 procent.
Dařilo se také kategorii stavební materiály, kde došlo oproti prvním třem měsícům letošního roku k nárůstu o 29 procent. Dalšími rostoucími kategoriemi jsou segment auto-moto (nárůst o 26 procent), sport a turistika (nárůst 22 procent) a erotika (nárůst 13 procent).
Fenomén nakupování přes internet
potvrzuje i ředitel Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica. „E-commerce
se stala definitivně mainstreamem obchodu. Potvrzují to například reklamní a
marketingové agentury, které se zaměřují na podporu e-shopů. Ty během lockdownu
rozhodně neměly nouzi o zakázky, naopak rostly a zvyšovaly své obraty. Ukazuje
se, že digitální transformace dnes již prostupuje téměř všemi segmenty a má
v české ekonomice zásadní postavení,“ dodává Hlavica.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
První měsíc 2. čtvrtletí je za námi a zlato si stále udržuje solidní pozice nad 2 300 USD / Oz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.