mdcr.cz (MD ČR)
Z regionů  |  17.07.2021 00:00:00

Stavba na trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi: Práce na rychlejším spojení běží

Ministr dopravy Karel Havlíček navštívil Den otevřené stavby na 4. železničním koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Na novém úseku trati u žel. stanice Střezimíř se při výjimečné exkurzi pro veřejnost seznámil s průběhem stavby tunelu Mezno, jedné z aktuálně největších železničních staveb u nás. Po dokončení tohoto zdvoukolejnění koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi převážně v nové stopě bude cestování rychlejší a trať nabídne vyšší kapacitu. Zahájení provozu je zde naplánováno na červen roku 2022.
Stavba na trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi: Práce na rychlejším spojení běží
Po dokončení se lze těšit na zkrácení jízdních dob vlaků i další výhody: zvýšení kapacity dráhy, zajištění potřebné prostorové průchodnosti a dosažení požadované třídy zatížení. Modernizace také přinese zvýšení traťové rychlosti u nejrychlejších vlaků na 200 km/h.

Zkrácení jízdní doby může přilákat do vlakových spojů více cestujících na úkor silniční dopravy využívající k cestě mezi Prahou a Českými Budějovicemi silnici I/3 a dálnici D3, jejíž trasu bude modernizovaný úsek částečně kopírovat.

Výrazným pozitivem bude i zvýšení komfortu, které zajistí vybudování nového železničního spodku, svršku a kolejového lože. Také se zde nainstalují moderní zařízení a technologie pro zvýšení bezpečnosti. Vzhledem k přeložení trati do nové trasy zároveň dojde k odstranění všech stávajících úrovňových křížení.
Náklady na projekt jsou 5,5 mld. , je spolufinancován z rozpočtu EU.

Samotný tunel Mezno je dlouhý 840 metrů, ražení začalo v září 2019, skončilo v srpnu 2020. Na úseku Sudoměřice-Votice je i druhý tunel Deboreč (660 metrů) – proražen v únoru 2020.

K investicím a české železnici

Správa železnic pokračuje i v letošním roce v intenzivní obnově nádražních budov po celé republice. Zrekonstruuje nebo opraví celkem 114 objektů; budou mít moderní odbavovací prostory, bezbariérové přístupy a stanou se tak příjemnějším a pohodlnějším místem pro tamní cestující i zaměstnance. 54 akcí zahajovaných v letošním roce, u 60 staveb jde o pokračování z roku 2020 a dokončení v drtivé většině případů ještě letos. Finanční náklady dosáhnou částky 2,015 miliardy korun.

Do konce června bylo dokončeno 28 objektů. Největšími aktuálně probíhajícími akcemi jsou rekonstrukce památkových budov v Praze (hlavní nádraží), Českých Budějovicích a Hradci Králové. Před několika týdny začala rekonstrukce výpravní budovy v Plzni a ještě letos se začne opravovat i komplex budov na nádraží v Pardubicích. Stavební práce probíhají například i v Havířově, Berouně, Hanušovicích, Hronově, Veselí nad Lužnicí, Mnichově Hradišti nebo Písku.
Klíčové modernizace a opravy tratí v roce 2021:

Dokončení modernizace 97 kilometrů tratí:
Nejvýznamnější letos zahájené investiční akce:
V období do roku 2030 připravuje a zrealizuje Správa železnic celkem 592 staveb v hodnotě téměř 500 mld. . Další informace nalezete v interaktivní mapě Správy železnic.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář









Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2022

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V

ISSN 1801-8688