Stavba na trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi: Práce na rychlejším spojení běží
Zkrácení jízdní doby může přilákat do vlakových spojů více cestujících na úkor silniční dopravy využívající k cestě mezi Prahou a Českými Budějovicemi silnici I/3 a dálnici D3, jejíž trasu bude modernizovaný úsek částečně kopírovat.
Náklady na projekt jsou 5,5 mld. Kč, je spolufinancován z rozpočtu EU.
Samotný tunel Mezno je dlouhý 840 metrů, ražení začalo v září 2019, skončilo v srpnu 2020. Na úseku Sudoměřice-Votice je i druhý tunel Deboreč (660 metrů) – proražen v únoru 2020.
K investicím a české železnici
Správa železnic pokračuje i v letošním roce v intenzivní obnově nádražních budov po celé republice. Zrekonstruuje nebo opraví celkem 114 objektů; budou mít moderní odbavovací prostory, bezbariérové přístupy a stanou se tak příjemnějším a pohodlnějším místem pro tamní cestující i zaměstnance. 54 akcí zahajovaných v letošním roce, u 60 staveb jde o pokračování z roku 2020 a dokončení v drtivé většině případů ještě letos. Finanční náklady dosáhnou částky 2,015 miliardy korun.Do konce června bylo dokončeno 28 objektů. Největšími aktuálně probíhajícími akcemi jsou rekonstrukce památkových budov v Praze (hlavní nádraží), Českých Budějovicích a Hradci Králové. Před několika týdny začala rekonstrukce výpravní budovy v Plzni a ještě letos se začne opravovat i komplex budov na nádraží v Pardubicích. Stavební práce probíhají například i v Havířově, Berouně, Hanušovicích, Hronově, Veselí nad Lužnicí, Mnichově Hradišti nebo Písku.
Klíčové modernizace a opravy tratí v roce 2021:
Dokončení modernizace 97 kilometrů tratí:
- Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc
- Rekonstrukce úseku Praha hl. n. – Praha-Hostivař
- Rekonstrukce stanice Přerov, 2. stavba
- Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr
- Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna
- Rekonstrukce traťového úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou (mimo)
Nejvýznamnější letos zahájené investiční akce:
- Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice
- Brno-Maloměřice St. 6 – Adamov, BC
- Adamov – Blansko, BC
- Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa, BC
- Modernizace Kladno – Kladno-Ostrovec a Praha-Bubny – Praha-Výstaviště
- Rekonstrukce železniční stanice Praha-Smíchov
- Rekonstrukce stanice Vsetín
V období do roku 2030 připravuje a zrealizuje Správa železnic celkem 592 staveb v hodnotě téměř 500 mld. Kč. Další informace nalezete v interaktivní mapě Správy železnic.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz