Redakce (Kurzy.cz)
Podnikání  |  09.06.2021 09:26:34

Květen v e-commerce: pokles v segmentu sport, boom auto-moto zboží


Květnové tržby internetových obchodů naznačují, že předpoklady o masivním návratu zákazníků z e-shopů do znovuotevřených kamenných prodejen se ve většině segmentů zatím nenaplnily. Online obchodníci si drží vysoká čísla. Jednou z výjimek je sportovní vybavení, kde online prodeje z obrovských březnových hodnot postupně klesají. Naopak v segmentu auto-moto byl březen slabý a květen láme rekordy. Vyplývá to z analýzy digitální marketingové agentury Advisio, která se zaměřila na výsledky prodejů 100 středně velkých e-shopů z několika vybraných sektorů.

„U sportu jsou důvodem dubnových a květnových poklesů online prodejů hlavně vyprodané sklady a problémy s logistikou. Například v březnu byl obrovský zájem o jízdní kola a ta pak došla. Podobně se vyprodaly domácí fitness stroje, protože lidé nemohli cvičit ve fitness centrech. Výpadky ve výrobě kol se dosud nepodařilo zcela nahradit a o domácí fitness stroje už teď logicky není takový zájem. Proto zde z března na květen vidíme pokles prodejů až o čtvrtinu, byť čísla oproti předcovidovému roku 2019 stále zůstávají velmi vysoká,“ říká Jiří Komár, ředitel agentury Advisio.

„Naopak v online segmentu auto-moto vidíme od března do května 2021 nárůst prodejů o polovinu. Lidé na internetu hodně kupují pneumatiky a letos se na rozdíl od minulých let přezouvání kvůli obzvláště chladnému březnu koncentrovalo do dubna a května,“ doplňuje Jiří Komár.

Jen drobný meziměsíční pokles zaznamenaly v květnu online prodeje vybavení pro miminka a nejmenší děti. Část rodičů zřejmě čekala na květnové otevření kamenných prodejen, ale pokles z dubna na květen byl přesto jen pětiprocentní. Podobně stabilní byly na jaře online prodeje v segmentu dům a zahrada. Zde strhaly všechny rekordy online prodeje v dubnu 2020, kdy ale byla situace velmi silně ovlivněna covidovými opatřeními. Letos zde již k takovým výkyvům nedochází.

„Celkově je zatím v letošním roce online trh mnohem stabilizovanější než v roce 2020. Vloni se lidé masově přesouvali do e-shopů, pro řadu z nich to byla premiéra. Mezitím si již na nakupování online mnozí z nich zvykli a ukazuje se, že je od toho příliš neodradila ani možnost nakupovat znovu v kamenných prodejnách,“ uzavírá Jiří Komár z agentury Advisio.


Jan Šimral, mediální zástupce agentury Advisio

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář









Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.