Štěpán Musil (Anabix CRM)
Okénko pro podnikatele  |  20.04.2021 10:56:19

Z praxe: Jak vést obchodní tým v roce 2021?

Ano, váš obchodní tým může být výkonnější. Vidím to dennodenně u svých klientů, kteří svižně zareagovali na současnou situaci a přešli na moderní vedení týmu.

Ujasnili si procesy, a hlavně zapojili CRM systém – systém pro správu vztahu se zákazníky. Systém za pár tisíc ročně zefektivní vedení týmu a firma díky němu hladce získává nové zakázky.

Inspirujte se a veďte svůj tým k lepším výsledkům. Sepsal jsem pro vás tipy ze své obchodnické praxe a také z praxe svých klientů.

 

1) Ujasněte si procesy

Proč je to důležité? Protože bez jasných procesů můžete fungovat, dokud máte jednotky zákazníků. Jak jich přibývá, vkrádá se do obchodu chaos. Uzavírání spoluprací vázne a stávající zákazníci odchází, protože jste se jim dostatečně nevěnovali.

Proto pečlivě zrevidujte:

  •  Kdo, kdy a jak komunikuje s (potenciálními) zákazníky?
  •  Co všechno se musí stát od prvního kontaktu po získání zakázky?
  •  Jaké úkoly vedou k uzavření spolupráce?

Jak vám s tím pomůže CRM systém? Jakmile sjednotíte procesy týmu, zadáte do systému posloupnost úkolů a systém je pohlídá za vás. Vytváří úkoly, přiděluje je a připomíná deadliny.

 

2) Neztrácejte čas hlídáním obchodníků

Proč je to důležité? Protože firmě jste neužitečnější, když využíváte svůj čas na kvalifikovanou práci. Neplýtvejte jím na přidělování úkolů a hlídání toho, co kdo (ne)splnil.

Jak vám s tím pomůže CRM systém? Pokud vyberete takový, který dokáže automatizovat, převezme tuto práci za vás.

  •  Založí kartu kontaktu.
  •  Vytvoří obchodní případ ze zakázky.
  •  Rozdělí úkoly spolu s termíny odevzdání.
  •  Pohlídá deadliny a pravidelnou komunikaci se zákazníky.

Celý proces běží jako na drátkách.

 

3) Monitorujte produktivitu. Úkoly, ne hodiny!

Proč je to důležité? Protože práce na dálku vyžaduje jiné řízení týmu než spolupráce v jedné kanceláři. Dejte lidem volnost v tom, kdy pracují a kolik hodin odpracují. Teď nezáleží na hodinách, ale na splněných úkolech. Na úkoly můžete navázat ohodnocení obchodníků.

Jak vám s tím pomůže CRM systém? Hlídá produktivitu týmu tím, že za vás vystavuje jednotlivé úkoly a připomíná deadliny. Do e-mailu vám chodí přehled otevřených úkolů nebo úkolů po termínu. Můžete si také vyjet úkoly jednotlivých členů týmu.

 

4) Vídejte se, ale zrušte zbytečné porady

Proč je to důležité? Protože nic neškodí efektivitě víc než pondělní porada pro poradu. Seškrtejte porady a meetingy na minimum, ale nezapomeňte se vídat. Stačí si ráno v rychlosti připomenout, jaké jsou cíle pro daný týden.

Jak vám s tím pomůže CRM? Pro online meetingy si vystačíte se Skypem nebo Google Meet. Díky chytrému systému ale nemusíte na poradách řešit, co má kdo za úkol.

 

5) Usnadněte svým lidem práci

Proč je to důležité? Protože současná doba přináší stres, tlak a práci navíc. Aby ji vaši obchodníci zvládali, zbavte je práce, kterou za ně může dělat systém.

Jak vám s tím pomůže CRM? Ušetří obchodníkům práci:

  •  Vše o zákazníkovi najdou na jedné stránce. Během vteřiny zjistí, co potřebuje a na čem se domluvili na poslední schůzce.
  •  Všichni vědí, co mají dělat. Úkoly jsou jasně rozdělené, dokonce i zákazníky si můžete rozdělit podle služby nebo regionu.
  •  Systém připomíná. Obchodník nemusí nosit v hlavě, kdy se naposledy ozval zákazníkovi. Systém mu připomene, až bude čas zavolat znovu.

 

6) Ozývejte se zákazníkům pravidelně

Proč je to důležité?Protože získat nového zákazníka je až 10× dražší, než udržet si stávajícího. Hýčkejte si své zákazníky a komunikujte s nimi, vyplatí se to.

Jak vám s tím pomůže CRM? Připomene vám, kterému zákazníkovi jste se už dlouho neozvali. Pokud kontakt dlouho leží ladem, přidělí obchodníkovi úkol, aby mu zavolal. S chytrým systémem na nikoho nezapomenete.

 

Mgr. Štěpán Musil

obchodní ředitel Anabix CRM

Specialista na marketingovou komunikaci a segmentaci zákazníků. Pomáhá firmám zmapovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit ji a vytvořit úspěšnou prodejní strategii.

V Anabix CRM je ve spojení s českými firmami, kterým radí s praktickým využitím funkcí CRM. Za 20 let v oboru zajišťoval implementaci systému v desítkách českých firem.



Anabix CRM

Anabix CRM je český systém pro budování vztahu se zákazníky. Automatizuje obchodní procesy, hlídá péči o zákazníka a shromažďuje všechny důležité informace přehledně na jedné kartě kontaktu.

Více na https://www.anabix.cz/.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

20.04.2021  Z praxe: Jak vést obchodní tým v roce 2021? Štěpán Musil (Anabix CRM)








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.