Z praxe: Jak vést obchodní tým v roce 2021?
Ano, váš obchodní tým může být výkonnější. Vidím to dennodenně u svých klientů, kteří svižně zareagovali na současnou situaci a přešli na moderní vedení týmu.
Ujasnili si procesy, a hlavně zapojili CRM systém – systém pro správu vztahu se zákazníky. Systém za pár tisíc ročně zefektivní vedení týmu a firma díky němu hladce získává nové zakázky.
Inspirujte se a veďte svůj tým k lepším výsledkům. Sepsal jsem pro vás tipy ze své obchodnické praxe a také z praxe svých klientů.
1) Ujasněte si procesy
Proč je to důležité? Protože bez jasných procesů můžete fungovat, dokud máte jednotky zákazníků. Jak jich přibývá, vkrádá se do obchodu chaos. Uzavírání spoluprací vázne a stávající zákazníci odchází, protože jste se jim dostatečně nevěnovali.
Proto pečlivě zrevidujte:
- Kdo, kdy a jak komunikuje s (potenciálními) zákazníky?
- Co všechno se musí stát od prvního kontaktu po získání zakázky?
- Jaké úkoly vedou k uzavření spolupráce?
Jak vám s tím pomůže CRM systém? Jakmile sjednotíte procesy týmu, zadáte do systému posloupnost úkolů a systém je pohlídá za vás. Vytváří úkoly, přiděluje je a připomíná deadliny.
2) Neztrácejte čas hlídáním obchodníků
Proč je to důležité? Protože firmě jste neužitečnější, když využíváte svůj čas na kvalifikovanou práci. Neplýtvejte jím na přidělování úkolů a hlídání toho, co kdo (ne)splnil.
Jak vám s tím pomůže CRM systém? Pokud vyberete takový, který dokáže automatizovat, převezme tuto práci za vás.
- Založí kartu kontaktu.
- Vytvoří obchodní případ ze zakázky.
- Rozdělí úkoly spolu s termíny odevzdání.
- Pohlídá deadliny a pravidelnou komunikaci se zákazníky.
Celý proces běží jako na drátkách.
3) Monitorujte produktivitu. Úkoly, ne hodiny!
Proč je to důležité? Protože práce na dálku vyžaduje jiné řízení týmu než spolupráce v jedné kanceláři. Dejte lidem volnost v tom, kdy pracují a kolik hodin odpracují. Teď nezáleží na hodinách, ale na splněných úkolech. Na úkoly můžete navázat ohodnocení obchodníků.
Jak vám s tím pomůže CRM systém? Hlídá produktivitu týmu tím, že za vás vystavuje jednotlivé úkoly a připomíná deadliny. Do e-mailu vám chodí přehled otevřených úkolů nebo úkolů po termínu. Můžete si také vyjet úkoly jednotlivých členů týmu.
4) Vídejte se, ale zrušte zbytečné porady
Proč je to důležité? Protože nic neškodí efektivitě víc než pondělní porada pro poradu. Seškrtejte porady a meetingy na minimum, ale nezapomeňte se vídat. Stačí si ráno v rychlosti připomenout, jaké jsou cíle pro daný týden.
Jak vám s tím pomůže CRM? Pro online meetingy si vystačíte se Skypem nebo Google Meet. Díky chytrému systému ale nemusíte na poradách řešit, co má kdo za úkol.
5) Usnadněte svým lidem práci
Proč je to důležité? Protože současná doba přináší stres, tlak a práci navíc. Aby ji vaši obchodníci zvládali, zbavte je práce, kterou za ně může dělat systém.
Jak vám s tím pomůže CRM? Ušetří obchodníkům práci:
- Vše o zákazníkovi najdou na jedné stránce. Během vteřiny zjistí, co potřebuje a na čem se domluvili na poslední schůzce.
- Všichni vědí, co mají dělat. Úkoly jsou jasně rozdělené, dokonce i zákazníky si můžete rozdělit podle služby nebo regionu.
- Systém připomíná. Obchodník nemusí nosit v hlavě, kdy se naposledy ozval zákazníkovi. Systém mu připomene, až bude čas zavolat znovu.
6) Ozývejte se zákazníkům pravidelně
Proč je to důležité?Protože získat nového zákazníka je až 10× dražší, než udržet si stávajícího. Hýčkejte si své zákazníky a komunikujte s nimi, vyplatí se to.
Jak vám s tím pomůže CRM? Připomene vám, kterému zákazníkovi jste se už dlouho neozvali. Pokud kontakt dlouho leží ladem, přidělí obchodníkovi úkol, aby mu zavolal. S chytrým systémem na nikoho nezapomenete.
Mgr. Štěpán Musil
obchodní ředitel Anabix CRM
Specialista na marketingovou komunikaci a segmentaci zákazníků. Pomáhá firmám zmapovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit ji a vytvořit úspěšnou prodejní strategii.
V Anabix CRM je ve spojení s českými firmami, kterým radí s praktickým využitím funkcí CRM. Za 20 let v oboru zajišťoval implementaci systému v desítkách českých firem.
Anabix CRM
Anabix CRM je český systém pro budování vztahu se zákazníky. Automatizuje obchodní procesy, hlídá péči o zákazníka a shromažďuje všechny důležité informace přehledně na jedné kartě kontaktu.
Více na https://www.anabix.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.03.2024 Klíčové faktory úspěšného tradingu? Názor...
12.03.2024 XTB zvyšuje úroky z volných prostředků!
05.03.2024 XTB Online trading konference 2024 proběhne už...
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Michal Brothánek, AVANT IS
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Trhy excelují: Japonský Nikkei, americký Nasdaq a nejnověji i zlato dosahují historických maxim
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Spotřebitelská inflace dále ustupuje, meziroční růst již na inflačním cíli ČNB
Ali Daylami, BITmarkets
Vítězství Trumpa může zbrzdit rozvoj centralizovaných digitálních měn