(Kurzy.cz)
Češi barvu svého auta příliš neřeší, veselé velikonoční barvy přesto lehce získávají na oblibě
Velikonoce jsou o tradicích a barvách, u aut jsou Češi na barvy skoupí. Přestože roste podíl metalických laků a mírně přibývá extravagantních barev, jako jsou zelené nebo oranžové metalízy, většina vozů je ale stále v konzervativním spektru. 24% aut prodaných v síti AAA AUTO je v mnoha odstínech šedé, 18% v bílé a 15% v černé. Vyplynulo to z prodejní analýzy největšího prodejce ojetých aut AAA AUTO ze vzorku 40 000 prodaných vozů za polední rok.
„Barva vozu není pro většinu zákazníků zásadním faktorem při výběru vozu. Většina zákazníků si tak radši vybere technicky kvalitní vůz bez ohledu na to, jakou má barvu. Barva je důležitá maximálně pro 10 % zákazníků. Pro mnohé to možná bude znít překvapivě, ale barvu vozu řeší častěji muži než ženy,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. I proto patří mezi nejprodávanější barvy vozů již řadu let stříbro- šedá (24%), bílá (18%) a černá (15%). „Tento trend je pak daleko zřejmější u levnějších vozů, kde zákazníci řeší až na výjimky jen stav vozu. Maximálně mají dva nebo tři odstíny, které určitě nechtějí. U dražších nebo zánovních aut pak zákazníci častěji trvají i na barvě, kterou preferují,“ doplnila Topolová.
Malá část zákazníků, která požaduje extravagantní barvy, má obvykle zcela konkrétní představu, ze které nechtějí slevit. Naopak například červená bez metalízy je specifická tím, že jí jen málo akceptují muži a je více oblíbená u ženského zákaznického publika.
Z toho vyplývá i délka, za jakou dobu se auto v autobazaru prodá. Rychle se prodává šedá bez metalízy a černá. Základní modrá se prodává o 5 dní déle, a to i přesto, že jsou takové vozy levnější. Asi o 10 dní déle se pak prodává spektrum nejčastějších barev – černá, šedá metalíza, modrá metalíza a bílá. Z běžných barev se nejdéle prodává červená bez metalízy, a to o 14 dní déle než šedá nebo černá. „Obecně se dá říci, že delší dobu si svého majitele hledají vozy, které jsou v tzv. základních barvách, nebo naopak v barvách extravagantních, jako jsou zlaté nebo růžové celo-polepy. Špatně se prodává naopak oranžová bez metalízy nebo žlutá. S bílou je to někdy hop a někdy trop. Na obyčejných autech je to nevýhoda, na luxusních je naopak oblíbená. Velice oblíbený odstín je například i žlutá Kurkuma metalíza od Volkswagenu nebo Modrá Race u Škodovky,“ uzavřela Topolová.
Skupina AURES Holdings působí na trhu již 29 let. Provozuje síť více než čtyř desítek poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,5 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně průměrně 80 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a letos v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz