(Kurzy.cz)
Zvoní tvrdému alkoholu hrana ?
PRAHA (ČIA) - Firmy vyrábějící tvrdý alkohol nemohou mít z nastupující generace konzumentů lihovin žádnou radost. Mladí lidé totiž začínají podléhat západním trendům a dávají přednost nízkoalkoholickým nápojům, zejména nejrůznějším kombinacím lihu a šťáv. "Je tu jasně patrný odklon od alkoholu s vyšším obsahem lihu. Jde o trendové lihoviny, které přicházejí ze západní Evropy," řekl Hospodářským novinám prezident Unie výrobců lihovin Vladimír Steiner. Brněnská dceřiná firma německé Berentzen Brennereien, která v tuzemsku distribuuje především nízkoalkoholické lihoviny, zaznamenává nebývalý růst poptávky. "Letos jsme prodali o polovinu Berentzenu víc než loni, u produktů Puschkin dokonce o 150 procent více. Souvisí to se změnou životního stylu - zákazníci chtějí mít ráno čistou hlavu. Zaměřujeme se hlavně na lidi mezi osmnácti a pětadvaceti lety," uvedla ředitelka marketingu brněnské firmy Věra Denková. Nápoje s nejrůznějšími ovocnými příchutěmi obsahují necelých 20 procent alkoholu. Český trh podle obchodníků v dohledné době zasáhne ještě jiná vlna. Tentokrát půjde o takzvané long drinky, nápoje se zhruba pěti procenty alkoholu v baleních po 275 mililitrech. Tyto nápoje zaznamenávají hlavně v posledních dvou letech v Evropě boom. Někde začínají vytlačovat i pivo, protože jsou přibližně stejně drahé. "V tuzemsku by popularita long drinků mohla narazit právě na velmi nízkou cenu piva. Předpokládáme ale, že pivo bude zdražovat," míní Denková. -joh- |
|
|
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz