ŠKODA AUTO vyrobila 100 000 baterií pro plug-in-hybridní modely
Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO, říká: „V našem hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrábíme na naší moderní lince denně téměř 800 vysokonapěťových trakčních baterií, které montujeme do plug-in-hybridních modelů. Dnes překročíme hranici 100 000 vyrobených vysokonapěťových trakčních baterií. Tento úspěch je dokladem vysoké technické kompetence našeho týmu a významu naší výroby komponentů v rámci koncernu: vedle modelů ŠKODA SUPERB iV a OCTAVIA iV slouží naše baterie i v plug-in-hybridních modelech značek AUDI; SEAT a Volkswagen.“
Výroba vysokonapěťových trakčních baterií v mladoboleslavském závodě byla zahájena v září 2019, česká automobilka pak výrobu postupně zvyšovala. Výroba jedné baterie trvá zhruba dvě hodiny, baterie přitom projde 66 různými pracovními stanicemi. Každých 88 vteřin sjede ve výrobním závodě v sídle společnosti v Mladé Boleslavi z linky jedna baterie pro plug-in-hybridní modely na bází modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB).
Na ploše zhruba 2000 čtverečních metrů pracuje každou směnu 58 zaměstnanců, manipulaci s mimořádně těžkými nebo neskladnými díly zajišťuje celkem 13 robotů. Ty jsou konstruované na hmotnost od 210 do 500 kilogramů a vkládají bateriové moduly do výrobní linky nebo vykládají hotové bateriové systémy z linky na palety.
Na výrobní lince se moduly pro levou i pravou polovinu bateriového systému nejprve montují separátně. Jsou opatřeny speciální fólii, která odvádí teplo a slouží k chlazení smontovaného bateriového systému. Posléze se mezi oba moduly namontuje hliníkový chladič pro vodní chlazení, poté se oba moduly vloží do masivní hliníkové vany. Následně proběhnou veškeré přípravy na montáž baterie do vozu: vedle potřebné elektroniky se do bateriového systému namontují všechny potřebné kabelové svazky, těsnění a držáky.
Než se baterie namontují, jsou podrobeny rozsáhlým testům, pracovníci mimo jiné prověří těsnost chladícího okruhu i celé trakční baterie. Aby se zaručilo, že proces spolehlivě funguje, v pravidelných intervalech se do linky vkládají speciálně upravené testovací baterie. Po kontrole těsnosti následuje kontrola elektrických funkcí na celkem 13 zkušebních stavech. Kontroluje se například souhra vysokonapěťových a nízkonapěťových komponentů i kontrola elektrické instalace. Následně se každý bateriový systém nabije na část své maximální kapacity.
Školení pro přípravu na požadavky v oblasti elektromobility absolvovalo více než 16 000 zaměstnanců, žáků středního odborného učiliště a pracovníků dodavatelských firem. Jen v příštích dvou letech bude společnost ŠKODA AUTO do vzdělávání personálu investovat po 45 milionech euro. Na straně produktu automobilka postupně elektrifikuje celé své modelové portfolio, do roku 2025 bude investovat 1,3 miliardy do nových modelů s čistě bateriovým pohonem nebo částečně elektrifikovaných modelů a do výroby baterií.
The post ŠKODA AUTO vyrobila 100 000 baterií pro plug-in-hybridní modely appeared first on ŠKODA Storyboard.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Bitcoin se přehoupl přes 30 000 USD, experti už hovoří i o metě 400 000 USD
- HDP ve 4. čtvrtletí 2020: Druhá vlna bez větších škod
- Do školy nejčastěji pěšky nebo autem. Žáků jsme se ptali, jak cestují za vzděláním
- Rozbřesk: Trh s auty. Co padalo po Lehmanech 5 let, zvládl covid za jediný rok
- Plánovač tras autem
- SAP: V roce 2020 bylo v ČR vyrobeno více než 1,18 milionu silničních vozidel = pokles o 18,8% r/r
- Spolehlivost aut - TÜV report
- Ikony v novém kabátě: NOVÝ POHLED NA SPORTOVNÍ LEGENDU Škoda 130 RS
- ŠKODA AUTO otevírá nové centrum pro stavbu zkušebních vozů a prototypů
- ŠKODA OCTAVIA nominována na cenu „Auto roku 2021“
- Víkendář: Měla by vláda vůbec regulovat spotřebu aut?
- Škoda Octavia: Nejprodávanější v 5 zemích Evropy
Benzín a nafta 24.02.2021
Natural 95 28.98 Kč![]() ![]() | Nafta 27.84 Kč![]() ![]() |
Prezentace
25.02.2021 3 tipy, jak vybrat do vaší ložnice to nejlepší...
23.02.2021 Sníh a ledovka - úhlavní nepřítel každého řidiče..
19.02.2021 Jak vybrat přívěsný vozík za auto?
Okénko investora
Tony Christoforou, Goldenburg Group
Do bezpečného přístavu eura vplouvá loď se zlatým „B“ na vlajce
Štěpán Hájek, PurpleTrading
Lukáš Baloga, ProfitLevel
Olívia Lacenová, TopForex
Štěpán Křeček, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Prodeje mincí American Eagle v roce 2020, nejvyšší za poslední 4 roky
Martin Krištoff, CFD World
Petr Golka, Ronda Invest
Nájmy porostou. Vydělávat na nemovitostech ale můžete, i když žádnou nevlastníte.
Jonáš Mlýnek, LYNX
WallStreetBets a GameStop. Vyplatí se připojit k revoluci na trzích?
Tiskové zprávy
NN Group za rok 2020 vykázala provozní zisk 1,9...
Vakcína proti covidu-19 doposud přinesla...
Ať tu školu už otevřou, protože to je 100 a 1
Zaměstnavatelé zvažují zavedení stravenkového...
Finanční rady
Romana Hubáčková, RekvalifikačníKurzy.cz
Jiří Sýkora, FC&SLS a.s.
Fincentrum Hypoindex leden 2021: Sazby stále hledají pomyslné dno
Kateřina Jandová,Quaentas
Zachrání pracovní místa ve finančním sektoru poskytovatelé online platforem a služeb?
Robert Chmelař, BezDodavatele.cz
Neplaťte zbytečně energetickým molochům! Odebírejte zelenou elektřinu od lokálních výrobců