plzen.eu (Plzeň)
Z regionů  |  29.01.2021 00:00:00

Totem za první dva týdny zaregistroval na očkování téměř 250 seniorů z Plzně i kraje

Totem za první dva týdny zaregistroval na očkování téměř 250 seniorů z Plzně i kraje

TOTEM za první dva týdny zaregistroval na očkování téměř 250 seniorů z Plzně i Plzeňského kraje, na tři desítky plzeňských seniorů na očkování doprovodil

Město Plzeň spolu s Mezigeneračním a dobrovolnickým centrem TOTEM spustilo v pondělí 18. ledna vlastní systém pomoci seniorům s registrací na očkování proti covid-19, dobrovolníci centra mohou i seniory na očkování doprovodit. Za prvních 14 dní fungování linky 374 780 960 pro plzeňské seniory a linky 374 721 689 pro seniory z Plzeňského kraje vyřídili pracovníci centra celkem 525 hovorů, z toho vzešlo 249 registrací na očkování a celkem 28 plzeňských seniorů požádalo o doprovod na samotné očkování. Lidé mohou telefonovat každý všední den v čase od 9 do 15 hodin. TOTEM nabízí seniorům také možnost vyslat dobrovolníka přímo do jejich bydliště, kde spolu vyplní registraci. Registrovat se mohou senioři i na dalších připravených kontaktních místech, která ve spolupráci zřizují jednotlivé městské obvody.

Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázek

„Pod centrem TOTEM jsme spustili call centrum hned následující pracovní den po spuštění rezervace seniorů 80+ na očkování proti covid-19. Chceme seniorům maximálně pomoci a chránit jejich zdraví. Organizace TOTEM je pro plzeňské seniory důvěryhodnou a známou institucí, což dokazuje obrovský zájem o pomoc s registrací na očkování. Chtěl bych poděkovat centru za velkou, a především profesionální pomoc nejstarším spoluobčanům. Dokladem, že TOTEM svoji činnost vykonává skvěle, jsou velmi pozitivní zpětné vazby nejen seniorů, ale i jejich rodinných příslušníků,“ uvedl primátor Plzně Martin Baxa.

„Za první dva týdny fungování našeho call centra jsme odbavili celkem 525 hovorů od seniorů z Plzně i Plzeňského kraje. Z toho vzešlo 249 registrací na očkování. V prvním týdnu jsme doprovodili 14 seniorů na očkování, v tomto týdnu ten samý počet. S mobilními občany se dobrovolníci dopravují do očkovacích center městskou hromadnou dopravu, pro imobilní občany zajišťujeme odvoz autem. Další registrace provádíme tím způsobem, že si občané přijdou na recepci naší pobočky v Kaznějovské ulici a registraci s nimi okamžitě provedeme,“ vysvětlila ředitelka organizace TOTEM Vlasta Faiferlíková. Další možností, jak se senioři mohou v Plzni registrovat, jsou kontaktní centra na úřadech městských obvodů 1 až 4. „Naše centrum také nabízí možnost vyslat dobrovolníka přímo do bydliště seniora, takovéto možnosti využilo doposud minimum klientů. Senioři nás znají a důvěřují nám, přesto máme při sdělování osobních údajů domluvené ochranné prvky v komunikaci a snažíme se v maximální možné míře zachovávat bezpečí hygienické i osobní,“ dodala Vlasta Faiferlíková.

Ilustrační foto

Ilustrační foto

„Nejvíce hovorů, celkem 112, v jeden den jsme odbavili hned druhý den fungování call centra v úterý 19. ledna. Z toho jsme zaregistrovali na očkování 67 seniorů. Telefonní centrum funguje jako ústředna až s deseti přístroji dle potřeby a aktuálního zájmu. Největší nápor na telefonní linku vzniká každý den mezi devátou a 11:30 hodin, senioři ale volají již často od osmi hodin ráno. Až třetinu hovorů tvoří dotazy rodinných příslušníků s prosbou o pomoc, jak si mají doma zaregistrovat svého staršího člena rodiny nebo nás žádají o radu i praktiční lékaři a předávají nám jejich pacienty k registraci na očkování,“ dodala Vlasta Faiferlíková.

TOTEM se při registraci seniorů na očkování covid-19 potýká především s technickými problémy. „Bohužel od počátku spuštění systému provází registrace různé změny a značné technické problémy. Nejprve se změnil kompletně systém registrace spojený s PIN2, ve středu jsme se zase potýkali s tím, že začaly chodit málo srozumitelné SMS zprávy se zrušením termínu jiných, než které jsme registrovali,“ konstatovala Vlasta Faiferlíková.

Ředitelku organizace TOTEM Vlastu Faiferlíkovou a její kolegy především těší velmi pozitivní kladná zpětná vazba od seniorů, kterým pomůžou, a jejich rodinných příslušníků. Ale o tom, jak skvěle plzeňská linka TOTEMu funguje, vědí již i na pražské lince 1221 ministerstva zdravotnictví a občany z Plzeňského kraje na ni přímo odkazují.

Text: Adriana Jarošová


Zveřejněno: 29. 1. 2021, Martin Pecuch

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2021

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.