(Kurzy.cz)
STUDENT A.: Trh s dovolenkovým cestováním se letos dostane na 65 % objemů z roku 2019. Hlavní zájem bude o last minute zájezdy.
STUDENT AGENCY, vedoucí prodejce letenek a zájezdů v České republice, očekává, že letošní tržby z prodejů dovolenkových pobytů a zájezdů se dostanou přibližně na 60 – 65 % objemů, na které byly v roce 2019.
Hlavní doménou budou last minute zájezdy – start hlavní sezóny nákupu dovolenkových cest se předpokládá od měsíce dubna, kdy by také mělo začít docházet k postupnému odstraňování opatření spojených s pandemií Covid 19 – zejména díky proočkování populace.
Oproti roku 2020 se nicméně předpokládá, že sezóna bude pokračovat i dále na podzim, kdy navracení k normálu by díky očkování již nemělo být přerušeno další vlnou pandemie Covid 19.
V případě samotných letenek by se pak objemy prodejů měly pohybovat na úrovni kolem 50 – 55 % roku 2019.
Klienti počítají s tím, že letos v létě pojedou na dovolenou. Oproti loňskému roku se v situaci už více orientují a také dovolenou plánují. Se samotnou rezervací ale budou vyčkávat na last minute nabídky tak, aby co nejvíce předešli rizikům změn či rušení dovolených v souvislosti s Covid 19. Obecně klienti doufají, že se do léta situace díky očkování natolik zlepší, že bude zapotřebí co nejméně testování. Přestože se dostupnost i ceny testování výrazně zlepšily, stále je povinnost testů největší překážkou a klienty nejvíce odrazuje při volbě destinace.
„Letos kalkulujeme s prodeji dovolených a zájezdů na úrovni 60 – 65 % obratu roku 2019. Potenciál ale může být mnohem vyšší při využití nových digitálních aplikací umožňujících nové prodejní postupy - např. kombinace flexibilních letenek či jízdenek a ubytování. Silné a známé značky budou mít výhodu. Klienti se stále obávají změn a rušení - proto preferují bezpečnost a jistotu, že veškeré případné změny a problémy vyřeší na jednom místě s tím, na koho se mohou spolehnout“, říká Petr Pěcha, obchodní ředitel STUDENT AGENCY.
Nákupy dovolených v roce 2021 charakterizují také následující postupy ze strany klientů:
·
Jasné zaměření na země,
které nabízejí jednoduché vstupní podmínky,
a mají jasně vyjmenovaná pravidla, jak se postupuje v případě projevení nákazy.
· Klienti jednoznačně preferují nabídky zájezdů s nízkou zálohou a zejména s nízkými nebo ideálně nulovými storno poplatky.
· Nákup probíhá zejména na poslední chvíli – skutečně doslova několik dnů před odjezdem.
· Lidé volí raději menší hotely, vyhýbají se hromadným akcím.
· Samotné nákazy se ale lidé příliš nebojí. Spíše se jedná o obavy spojené s návaznými komplikacemi a dopady na průběh cesty.
· Roste zájem o cestovní pojištění, zejména pojištění storna – meziročně se zvýšil podíl pojištění o 15 % na počtu zájezdů.
Vzrostl nárok na množství informací podaných během prodeje zájezdu, prodloužila se i na dvojnásobek doba· po kterou se průměrně vyřizuje prodej jednoho zájezdu.
V případě letenek aktuálně největší prodeje jsou do exotických destinací, které aktuálně umožňují relativně bezproblémové strávení dovolené. Jedná se zejména o Maledivy, Zanzibar, Dubaj, Mexiko, Dominikánskou republiku či Cancún v Mexiku.
STUDENT AGENCY letos predikuje, že prodej letenek bude na úrovni přibližně 55 % roku 2019 a dá se předpokládat výrazný nárůst prodeje doplňkových služeb, zejména pojištění na storno letenky. Prodej letenek charakterizují také následující aktuální trendy:
· Mění se čas nákupu letenek. Cestující dříve nakupovali cca 3 měsíce před odletem, aktuálně nakupují cca 1 – 2 týdny před odletem.
· V okamžiku, kdy některá letecká společnost obnoví nějaké spojení, především to dálkové, často se velmi rychle vyprodá. Klienti chtějí mít jistotu, že na ně zbude místo.
· Klienti, kteří si dříve vybírali, se přizpůsobují možnostem, které jsou. Doslova se dá říci - dříve si klienti vybírali hlavně podle toho, kam „chtějí“ vycestovat, nyní si vybírají podle toho, kam mohou vycestovat a mění podle toho plány.
· Roste prodej pojištění - klienti si více připlácí za bezpečnost, především za pojištění. O 57 % více klientů si kupuje pojištění právě kvůli pandemii Covid19, kdy největší zájem je o pojištění, které kryje jak samotnou nemoc, tak i karanténu.
· Roste online prodej a aktuálně 69 % prodaných letenek je prodáno zcela online cestou. Tento trend bude dále posilovat i v letošním roce.
„Prodej letenek se mění. Klienti, kteří si dříve více vybírali, se přizpůsobují aktuálním možnostem. Letenky díky tomu kupují 1-2 týdny před odletem. Někdy to ale může už pozdě, protože spojení jsou velmi omezena,“ doplňuje Petr Pěcha, obchodní ředitel STUDENT AGENCY.
Poslední zprávy z rubriky Dovolená:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz