Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Dovolená  |  18.01.2021 16:02:12

STUDENT A.: Trh s dovolenkovým cestováním se letos dostane na 65 % objemů z roku 2019. Hlavní zájem bude o last minute zájezdy.


STUDENT AGENCY, vedoucí prodejce letenek a zájezdů v České republice, očekává, že letošní tržby z prodejů dovolenkových pobytů a zájezdů se dostanou přibližně na 60 – 65 % objemů, na které byly v roce 2019.

 

Hlavní doménou budou last minute zájezdy – start hlavní sezóny nákupu dovolenkových cest se předpokládá od měsíce dubna, kdy by také mělo začít docházet k postupnému odstraňování opatření spojených s pandemií Covid 19 – zejména díky proočkování populace.

 

Oproti roku 2020 se nicméně předpokládá, že sezóna bude pokračovat i dále na podzim, kdy navracení k normálu by díky očkování již nemělo být přerušeno další vlnou pandemie Covid 19.

 

V případě samotných letenek by se pak objemy prodejů měly pohybovat na úrovni kolem 50 – 55 % roku 2019.

 

Klienti počítají s tím, že letos v létě pojedou na dovolenou. Oproti loňskému roku se v situaci už více orientují a také dovolenou plánují. Se samotnou rezervací ale budou vyčkávat na last minute nabídky tak, aby co nejvíce předešli rizikům změn či rušení dovolených v souvislosti s Covid 19. Obecně klienti doufají, že se do léta situace díky očkování natolik zlepší, že bude zapotřebí co nejméně testování. Přestože se dostupnost i ceny testování výrazně zlepšily, stále je povinnost testů největší překážkou a klienty nejvíce odrazuje při volbě destinace.

 

„Letos kalkulujeme s prodeji dovolených a zájezdů na úrovni 60 – 65 % obratu roku 2019. Potenciál ale může být mnohem vyšší při využití nových digitálních aplikací umožňujících nové prodejní postupy -  např. kombinace flexibilních letenek či jízdenek a ubytování. Silné a známé značky budou mít výhodu. Klienti se stále obávají změn a rušení - proto preferují bezpečnost a jistotu, že veškeré případné změny a problémy vyřeší na jednom místě s tím, na koho se mohou spolehnout“, říká Petr Pěcha, obchodní ředitel STUDENT AGENCY.

 

Nákupy dovolenýchroce 2021 charakterizují také následující postupy ze strany klientů:

 

·         Jasné zaměření na země, které nabízejí jednoduché vstupní podmínky,
a mají jasně vyjmenovaná pravidla, jak se postupuje v případě projevení nákazy.

·         Klienti jednoznačně preferují nabídky zájezdů s nízkou zálohou a zejména s nízkými nebo ideálně nulovými storno poplatky.

·         Nákup probíhá zejména na poslední chvíli – skutečně doslova několik dnů před odjezdem.

·         Lidé volí raději menší hotely, vyhýbají se hromadným akcím.

·         Samotné nákazy se ale lidé příliš nebojí. Spíše se jedná o obavy spojené s návaznými komplikacemi a dopady na průběh cesty.

·         Roste zájem o cestovní pojištění, zejména pojištění storna – meziročně se zvýšil podíl pojištění o 15 % na počtu zájezdů.

Vzrostl nárok na množství informací podaných během prodeje zájezdu, prodloužila se i na dvojnásobek doba

·         po kterou se průměrně vyřizuje prodej jednoho zájezdu.

 

V případě letenek aktuálně největší prodeje jsou do exotických destinací, které aktuálně umožňují relativně bezproblémové strávení dovolené. Jedná se zejména o Maledivy, Zanzibar, Dubaj, Mexiko, Dominikánskou republiku či Cancún v Mexiku.

 

STUDENT AGENCY letos predikuje, že prodej letenek bude na úrovni přibližně 55 % roku 2019 a dá se předpokládat výrazný nárůst prodeje doplňkových služeb, zejména pojištění na storno letenky. Prodej letenek charakterizují také následující aktuální trendy:

 

·         Mění se čas nákupu letenek. Cestující dříve nakupovali cca 3 měsíce před odletem, aktuálně nakupují cca 1 – 2 týdny před odletem.

·         V okamžiku, kdy některá letecká společnost obnoví nějaké spojení, především to dálkové, často se velmi rychle vyprodá. Klienti chtějí mít jistotu, že na ně zbude místo.

·         Klienti, kteří si dříve vybírali, se přizpůsobují možnostem, které jsou. Doslova se dá říci - dříve si klienti vybírali hlavně podle toho, kam „chtějí“ vycestovat, nyní si vybírají podle toho, kam mohou vycestovat a mění podle toho plány.

·          Roste prodej pojištění - klienti si více připlácí za bezpečnost, především za pojištění. O 57 % více klientů si kupuje pojištění právě kvůli pandemii Covid19, kdy největší zájem je o pojištění, které kryje jak samotnou nemoc, tak i karanténu.

·         Roste online prodej a aktuálně 69 % prodaných letenek je prodáno zcela online cestou. Tento trend bude dále posilovat i v letošním roce.

 

„Prodej letenek se mění. Klienti, kteří si dříve více vybírali, se přizpůsobují aktuálním možnostem. Letenky díky tomu kupují 1-2 týdny před odletem. Někdy to ale může už pozdě, protože spojení jsou velmi omezena,“ doplňuje Petr Pěcha, obchodní ředitel STUDENT AGENCY.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688