Žatecký chmel získal patentovou ochranu v Indii
Čeští chmelaři slaví úspěch v Indii. Tamní patentový úřad v polovině prosince loňského roku zapsal do věstníku zeměpisné označení pro Žatecký chmel. Je to zásadní krok pro získání ochrany duševního vlastnictví, které má třeba šampaňské či portské víno. Indičtí milovníci zlatavého moku si tak mohou dopřát tu nejvyšší kvalitu, bez kompromisů a zneužívání původu českého produktu.
Ilustrační foto Shutterstock
Dalším krokem bude získání certifikátu zeměpisného označení, které patentový úřad vydá, pokud do čtyř měsíců od zápisu neobdrží námitky.
Úspěšný případ, na kterém se nemalou měrou podílelo i Velvyslanectví České republiky v Dillí a Honorární konzulát v Čennaí, je předpokladem k dalšímu uplatnění Žateckého chmele na indickém trhu. „Chráněné označení původu je vstupní branou pro uvádění českého jemného aromatického chmele na světové trhy. Svou kvalitou certifikovaný Žatecký chmel dokáže nejen plně uspokojit zájem malých i velkých indických pivovarů, ale může rozšířit místní produkci piva o evropskou tradici,“ říká k tomu Luboš Hejda, předseda Svazu pěstitelů chmele.
Indie je z velké části závislá na dovozu ingrediencí pro vaření piva, chmel nevyjímaje. I díky rozvoji minipivovarů a kultuře rodinných pivovarů, u kterých se dbá na vyšší kvalitu chmele, značně roste poptávka po těchto produktech. Zatímco v roce 2002 existovaly v Indii pouze dva minipivovary, dnes již jsou jich přes dvě stovky. Ve městech jako Bengalúru, Pune anebo Mumbai vzniká i nová cílová skupina, která se profiluje jako znalci piva, které neuspokojí jen běžný, široce dostupný nápoj, tradičně prodávaný v Indii. Ochrana geografického označení Žateckého chmele tak přichází ve vhodný čas.
Žatecký chmel je tradiční, jedinečný a ceněný druh chmele poloraného červeňáku, který pod tímto označením lze vydávat pouze tehdy, pokud byl vypěstován na Žatecku. Česko je po USA a Německu třetím největším producentem chmele na světě, přičemž více než polovina české produkce se vyveze do zahraničí.
Milan Dostál, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Dillí
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.