Letní turistické sezóně v Moravskoslezském kraji chyběly festivaly i zahraniční hosté
„I když nám oproti minulému roku ve třetím kvartále návštěvnost klesla, můžeme považovat tuto letní turistickou sezónu za úspěšnou. Podařilo se nám totiž do kraje nalákat více českých turistů. Oproti loňsku jich k nám přicestovalo a ubytovalo se o sedm procent více. S ohledem na pandemii koronaviru je logické, že výrazně ubylo zahraničních hostů. Největší pokles turistů z ciziny jsme zaznamenali v červenci, kdy k nám cizinci byli zvyklí jezdit na oblíbené letní festivaly. Tyto akce našemu cestovnímu ruchu chybí,“ prozradil náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Jan Krkoška a doplnil, že v létě do hotelů, penzionů a kempů v regionu přijelo téměř 320 tisíc hostů a strávili zde v průměru 3 noci.
Ačkoliv zahraničních návštěvníků za tři zkoumané měsíce ubylo o 56 %, těch domácích přijelo do regionu meziročně více, a to o 7 %. „Rozjezd byl sice pomalejší, v srpnu se však návštěvnost tuzemských turistů v kraji přehoupla přes 10 %, stejný trend pokračoval i v září. Máme informace, že relativně dobré výsledky zaznamenali ubytovatelé na horách, kde lidé trávili své letní dovolené. Na podrobnější čísla za jednotlivé turistické oblasti však ještě čekáme,“ řekl ředitel Moravian-Silesian Tourism David Karčmář.
12. listopadu
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz