(Kurzy.cz)
Uhodnete, za kolik se nakonec prodalo zboží v rámci Singles Day? Podporou i Magic Johnson
Původně v Číně na 11. listopadu stanovený neformální vysokoškolský svátek Dne nezadaných se postupně proměnil v nákupní šílenství. Gigant Alibaba letos uspořádal již 12. ročník plný slev, když e-shopy na portálech skupiny nabízely miliony akčních produktů. Portály jako například Tmall, Taobao či Aliexpress přilákaly mnohem více nakupujících než před rokem. Zájem jistě i ze strany Čechů napomohl výrazně překonat všechny loňské rekordy.
Nutno říci, že Singles Day letos neprobíhal jen ve středu 11. listopadu, ale akční ceny portály nabídly již mezi 1.-3. listopadem. Zatímco loni se v samotný Singles Day prodaly produkty za 38,4 mld. USD, letos skupina Alibaba zaznamenala téměř dvojnásobných 74,1 mld. USD, avšak počítaných právě za celých prvních jedenáct dnů v listopadu. V přepočtu utracených více než 1,66 bilionů korun každopádně ukázalo na obrovský zájem spotřebitelů nakoupit on-line před blížícími se Vánocemi.
Evidentně značná část zájemců s připravenými produkty v košíku skutečně čekala s nákupem na samotného 11. listopadu. Vrchol uskutečněných objednávek totiž přišel v Číně jen 26 sekund po půlnoci. V jeden okamžik systémy zpracovaly rekordních 583 tisíc objednávek! Doručovací společnosti rozhodně čeká živé období. Zatímco loni se musely postarat o 1,88 mld. zásilek, letos se rekord posune na 2,32 mld. balíčků.
Velký den i pro US firmy
Singles Day již zdaleka není jen o čínských společnostech. Díky přeshraničním prodejním platformám Alibaby letos nabízeli prodejci na 26 tisíc značkových produktů z 84 zemí, resp. jen ze samotných Spojených států téměř 32 tisíc značkového zboží. Jmenovat lze značky jako Bottega Veneta, Qeelin, Coach či Michael Kors. Ze zámoří mohli čínští spotřebitelé dle údajů sáhnout po 1,2 milionech nových produktů. Skupina Alibaba uvedla, že celkem 474 značek dokázalo při nákupním šílenství překonat v tržbách hranici 100 mil. RMB, tedy přes 15 mil. USD.
Styl on-line prodeje se také dále posunul, když firmy své zboží mnohem více nabízely jak ve video upoutávkách, tak přímo v živých přenosech. A stranou nezůstávaly ani známé osobnosti. Basketbalová megastar „Magic“ Johnson takto včera propagovala produkty Uncle Bud’s.
V Americe tradiční Cyber Monday či i Black Friday zůstanou jistě i letos s útratami ještě více na chvostu. Vzhledem k loňským číslům by šlo, i přes součet obou událostí, odhadovat tak asi sotva čtvrtinovou úroveň. Přitom čínský Singles Day, který „vymyslel“ Jack Ma, je vlastně jen napodobeninou…
Závěrem možno dodat včerejší vývoj akcií Alibaba (BABA) na Wall Street. Po zejména úterním výrazném téměř 9 % poklesu z důvodu obav z dopadu oznámených nových regulací se včera titul v návaznosti na reportované prodeje pokoušel o nádech. Nakonec uzavřel „červeně“ neutrálně na 265,48 USD (-0,40 %). Likvidita se na titulu nadále udržela na nadprůměrných úrovních, když majitele vyměnilo přes 40 mil. akcií. Trh aktuálně čínskou firmu oceňuje na zhruba 766 mld. USD. Před rokem v tuto dobu měla cenu o třetinu nižší.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz