plzen.eu (Plzeň)
Z regionů  |  07.10.2020 00:00:00

Plzeň: Rekonstrukce vozovny Slovany začne na konci října

Rekonstrukce vozovny Slovany začne na konci října

Slovanské depo (zdroj foto: Plzeň - Turismus)

 Slovanské depo (zdroj foto: Plzeň - Turismus)

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) podepsaly v polovině září smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce tramvajové vozovny na Slovanech, kterým bude konsorcium tří firem pod společným názvem Společnost Vozovna Slovany. Rekonstrukce začne na konci října a bude dokončena na konci roku 2022. Současný stav tramvajové vozovny je již dlouhou dobu nevyhovující, a to nejen v rámci kapacity, ale i technického stavu budov, vybavení a zázemí pro zaměstnance.

Roman Zarzycký

První náměstek primátora Roman Zarzycký

Vozovna Slovany slouží svému účelu již od roku 1943, přičemž byla postavena pro tramvaje s výrazně nižší hmotností, než mají dnešní moderní vozidla. „Jedná se o nezbytnou investici, jelikož váha tramvají, které jsou v současné době ve vozovně odstaveny, je často až šestinásobná. Na špatném technickém stavu se ale kromě podstatně vyšší hmotnosti tramvají postupně začal podepisovat zejména nevhodný materiál použitý pro stavbu betonového podloží a již před šesti lety byl odborníky stav hal ve vozovně označen za kritický,“ popsal potřebu rekonstrukce Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP, a dodal: „Plánovaná rekonstrukce v hodnotě 1,697 miliardy korun vyřeší i další problémy, jelikož počítá s umístěním dosud chybějící myčky tramvají, diagnostiky kol, průjezdnými kolejemi usnadňujícími provoz ve vozovně či novou administrativní budovou.“

PMDP zažádaly o dotaci ve výši 720 milionů korun a v současné době čekají na rozhodnutí. Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP, připomněl, že během léta dopravní podniky obdržely stavební povolení, v polovině září podepsali smlouvu se zhotovitelem a nyní čekají na pozitivní rozhodnutí o získání dotace.

Rekonstrukce vozovny na Slovanech přinese i podstatné zlepšení životního prostředí v okolí, a to jak z pohledu hlukové zátěže, kde se povedlo snížit hlukovou zátěž na požadovanou úroveň, tak i z pohledu tepelné zátěže, a to zřízením zelené střechy. Zelená střecha dále umožní i akumulaci dešťové vody. Přebytečná voda ze zelených střech bude jímána do nádrže a bude využita jako technologická voda pro mytí tramvajových vozidel.

Editace textu: Adriana Jarošová


Zveřejněno: 7. 10. 2020, Martin Pecuch

 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688