(Kurzy.cz)
AAA Auto: Více než polovina ojetin starších 10 let je z dovozu, nejčastěji je nabízejí soukromníci
Za posledního půl roku se v nabídce ojetin na českém trhu objevilo ještě více starších ojetin než dříve. Nabídka byla tvořena z více než padesáti procent automobily staršími deseti let. Jde většinou o automobily z dovozu, u kterých není možné jednoduše ověřit jejich historii. Nejčastěji to byly vozy ve věku okolo 17 let s nájezdem přes dvě stě tisíc kilometrů, které často neodpovídají současným standardům bezpečnosti a jsou po větších nehodách. Naopak zánovních aut ve věku do čtyř let bylo v nabídce dvacet tři procent. Levněji nakoupíte v bazaru auta ve věku do deseti let, ty starší jsou pak levnější u soukromníků. Vyplynulo to z analýzy sítě AAA AUTO, která kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.
Poměr automobilů dle stáří v nabídce českého trhu
byl za poslední půlrok tvořen z 23 % auty ve věku do čtyř let,
z dalších 23 % auty od pěti do deseti let, z 26 % pak vozy ve
věku od deseti do čtrnácti let a z 28 % automobily staršími patnácti
let. Mezi zánovními automobily se vyskytovalo jen 13 % aut z dovozu. Šlo
převážně o modely aut s výbavou, která v České republice není
dostupná. „Lze říci, že čím mladší vůz si
koupíte, tím podstupujete menší riziko, že půjde o vůz ze zahraničí
s těžko dohledatelnou historií. V bazarech zaplatíte i méně peněz než
u soukromníků, a to právě v případě mladších aut. Velcí prodejci si
s rostoucím věkem vozu ještě pečlivěji hlídají kvalitu, proto také
soukromníci nabízejí starší vozy levněji. Téměř vždy se to pak odráží na
kvalitě a stavu vozu a ceně nutných dodatečných oprav,“ uvedla Karolína
Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES
Holdings. Auta ve věku nad patnáct let s e z více než padesáti
procent prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary. U aut do pěti let jde o
necelých devět procent.
Pokud jde o oblíbenost aut v jednotlivých věkových
kategoriích, tak žebříček koresponduje i s oblíbeností aut v době
jejich největší slávy. Proto také prvnímu místu vévodí ve věku do patnácti let
Škoda Octavia, zatímco u ještě starších aut patří prvenství Škodě Fabia. Ze
značek vede ve všech kategoriích tradičně Škoda, která má ale nejvyšší podíl v
kategorii zánovních automobilů, kde tvoří 35 % nabídky. S rostoucím
věkem její podíl klesá a ve věku nad deset let tvoří již jen 21 %,
přestože je stále nejoblíbenější značkou. Opačně to je u Fordů nebo
Volkswagenů, kterých s rostoucím věkem v nabídce naopak procentuálně přibývá.
Lucie Brychtová
PR Manager
AAA Auto
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz