Bulharsko hodlá investovat do železniční infrastruktury 3,3 mld. EUR
Bulharsko hodlá investovat do železniční infrastruktury 3,3 mld. EUR
09.07.2020 / 15:32 | Aktualizováno: 09.07.2020 / 15:50
Bulharská vláda plánuje mezi lety 2021 a 2027 investovat do výstavby železniční infrastruktury v zemi přibližně 6,5 mld. BGN (3,3 mld. EUR) s využitím fondů EU. Některé projekty by mohly využít unijní financování v rámci operačního programu Dopravní propojení (Transport Connectivity 2021-2027). Vláda již před několika dny oznámila, že zajistí ve formě spolufinancování 168,1 mil. BGN pro dva klíčové projekty, jež mají využít prostředky z fondů EU, a to rekonstrukce železničních křižovatek poblíž hlavního města Sofie a druhého největšího města v zemi, Plovdivu. S ohledem na schopnosti českých firem i jejich tradiční účast na budování a modernizaci železniční infrastruktury se jedná o potenciálně zajímavou oblast uplatnění, na což upozorňuje i připravované vydání Mapy strategických příležitostí MZV ČR pro tento rok.
Mezi projekty, u nichž se počítá s využitím evropských fondů z operačního programu Dopravní propojení 2021-2027, patří druhá část modernizace železničního úseku Elin Pelin - Kostenec, modernizace železniční trati spojující hlavní město Sofii s nedalekým městem Pernik, jakož i dostavbu železniční infrastruktury na trati Karnobat - Sindel. Konkrétní rozdělení projektů podle financování ze státního rozpočtu a fondů EU bude teprve upřesněno.
Podle ředitelky strategického rozvoje a investičních projektů státem vlastněné Národní společnosti pro železniční infrastrukturu (NRIC) se předpokládá i rozvoj železničních uzlů v městech Ruse, Varna a Gorna Orjachovica, spolu s výstavbou propojení mezi přímořským Burgasem a druhým největším městem v zemi, Plovdivem, přičemž by došlo i ke spojení jejich letišť. NRIC hodlá také kandidovat na financování z EU pro vybudování železničního propojení mezi městem Dragoman v sofijské oblasti a hranicí se Srbskem.
Státní železnice i železniční infrastruktura v Bulharsku patří mezi prioritní oblasti, kam je v posledních letech a také podle plánů do budoucna směřován značný objem finančních prostředků. Pro české firmy to může znamenat zapojení jak do obnovy vozového parku (lokomotivy, vagóny), tak i při budování a modernizaci infrastruktury (od výstavby přes modernizaci až po traťové zabezpečení).
Autor: Ing. Petr Vávra, zástupce velvyslance
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz