Dokončená část nábřeží v Olomouci začala sloužit lidem
Dokončená část nábřeží v Olomouci začala sloužit lidem
5. června 2020 (pá)Povodí Moravy, s. p. dokončilo část stavby a získalo kolaudační souhlas k protipovodňové ochraně Olomouce v úseku od ulice Šmeralova k železničnímu mostu za třídou Kosmonautů na obou březích řeky. Došlo k rozšíření koryta a díky terénním úpravám se obyvatelé Olomouce dostanou až přímo k řece Moravě. Na nové bermě vznikly cestičky, které kromě procházek umožní obyvatelům Olomouce i průjezd na kole či inline bruslích. Lokalitu vhodně zkrášluje také nově vysazené stromy a keře. „U Envelopy jsme již dokončili finální vrstvy cestiček podél břehu, které budou sloužit jako obslužná komunikace, ale častěji také obyvatelům města pro přístup k řece. V současnosti je již vše osázené zelení, díky které celé území v dokončeném úseku doslova ožilo. Do nové podoby bermy se promítá dobře odvedená práce. Např. na levém břehu vzniklo zcela nové prostředí, kde byl nově založen park Kavaleristů. Zatímco pro nás je klíčová vodohospodářská funkce, vytvořili jsme v Olomouci atraktivní městskou zónu,“ popisuje generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.
Moderní volnočasová zóna v dokončeném úseku nabízí zajímavé prostředí s přístupem k řece. Přestože se jedná o protipovodňovou ochranu, bude její využití sloužit k rekreačním aktivitám především obyvatelům Olomouce.
Zatímco u Envelopy práce skončily, od ulice Šmeralova až k mostu na ulici Komenského naplno pokračují práce. Po demolici povodní části mostu začali stavaři zakládat nový most. Připravuje se výroba nosné konstrukce z oceli, která bude na podzim přes řeku nainstalována. Pracuje se na opěrách mostu na obou březích Moravy. „Mezi mosty provádíme úpravy břehů a zdí, abychom snížili bermy a odkryli pilotovou stěnu, což je na pravém břehu již vidět. Na ni už budeme pokládat kamenné obložení zdí a dlažbu, čímž odhalíme budoucí podobu náplavky. Na levém břehu pokračujeme s ražbou kanalizačního sběrače v okolí mostu Masarykova. Poté budou moci být dokončeny piloty i v blízkosti mostu na ulici Masarykova a přistoupeno k částečnému odbourání stávající stěny a rozšíření koryta i na pravém břehu. Piloty máme hotové již z 90 procent,“ popisuje průběh stavebních prací investiční ředitel Tomáš Bělaška.
Nový most na ulici Masarykova bude ocelový s betonovou deskou, složený ze dvou polí. Jeho celkové délka dosáhne 63,3 m, široký bude 26,3 m. Most povede ve výšce 7,65 m nad dnem řeky. Konstrukce nového mostu i samotné koryto Moravy pod mostem je navrženo tak, aby zajistilo převedení průtoku 380leté vody o průtoku 650 m3/s. Předpokládané dokončení celé stavby je v polovině roku 2022. „Most vytvoří společně s náplavkou hlavní dominanty nového nábřeží. Budoucí podoba koryta řeky se už nyní i díky dokončenému úseku začíná rýsovat. Rekonstrukce mostu na ulici Masarykova představuje předposlední fázi při výstavbě této etapy protipovodňové ochrany,“ dodává Gargulák.
Petr Chmelař
tiskový mluvčí Povodí Moravy, s.p.
| Poslední úprava: 5. června 2020 (pá)
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři