Vraky zabírají parkovací místa i roky. Teď snad začnou mizet z ulic rychleji.
Stojí na jednom místě měsíce či dokonce roky, nikdo se k nim nehlásí a tak se rozpadají, hyzdí ulice a zabírají parkovací místa. Obce si s nimi ale neví rady. Teď konečně dostanou do rukou nástroj, který by měl odstraňování autovraků výrazně zjednodušit.
Poslanecká sněmovna ve středu ve třetím čtení schválila návrh zákona, který umožní obcím a městům jednoduše odstraňovat autovraky ze svých ulic. Přiblížila tak obce a města k jednoduššímu odstraňování nepojízdného autovraku, stojícího na jednom místě měsíce či dokonce roky.
Zákon umožní vlastníkům silnic a veřejných parkovišť, aby nechali odtáhnout vozidla, která nebudou mít déle než půl roku platnou technickou prohlídku.
Dosud to mohli udělat jen tehdy, když bylo odstavené auto silně poškozené nebo mu chyběl motor. Řada dlouho odstavených vozidel nesplňovala definici vraku a nebylo možné s nimi hnout. Složitá pravidla pro odtah vraků podle navrhovatelů novely přispívala k tomu, že se z ulic a parkovišť stávaly skládky, kde bylo možné zadarmo “uskladnit” nepotřebný či opuštěný majetek.
Novela zákona, kterou ve středu podpořilo 179 přítomných poslanců má pravidla zjednodušit.
Vlastník komunikace nejdříve vyzve provozovatele odstaveného auta, aby si zajistil technickou nebo vozidlo odstranil. Pokud výzva zůstane bez reakce, po dvou měsících může obec sama vrak odstranit a náklady pak vymáhat po provozovateli. Majitel auta musí dostat informaci, kde si odtažené auto může vyzvednout a když o něj ani pak neprojeví zájem, půjde vůz do dražby nebo do šrotu.
Novela teď míří do Senátu.
Monopol pro vybrané odtahovky?
Naopak zatím neprošel návrh na úpravu odtahů nepojízdných aut z dálnic po nehodách či poruchách. O odtažení a výběru odtahovky by podle pozměňovacího návrhu poslance ANO Josefa Kotta rozhodoval na výzvu policistů vlastník dálnice, nikoliv majitel auta. Kritici ale tvrdí, že by to znamenalo monopol pro odtahové služby, jež mají smlouvu s Ředitelstvím silnic a dálnic. Kott argumentuje tím, že chce odtahování zrychlit a zkrátit tak dobu, po kterou je nutné provoz v místě nehody či poruchy omezit.
Novelu poslanci místo závěrečného schvalování poslali znovu do druhé čtení a budou o ní ještě jednat.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz