S kybernetickým útokem se v roce 2018 setkaly dvě pětiny velkých firem v ČR
Bezmála polovina firem s 10 a více zaměstnanci v České republice má vlastní účet na sociálních sítích. Velkých firem jsou tři čtvrtiny. Za posledních 6 let se velmi výrazně navýšil počet subjektů s účtem na sociálních sítích, které prostřednictvím nich hledají nové zaměstnance.
V dnešní době jsou k internetu připojeny téměř všechny firmy s 10 a více zaměstnanci. Většina podniků měla v roce 2019 své webové stránky (83 %). Boom v posledních letech zažívá využívání sociálních médií (Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram apod.).
V roce 2019 mělo účet na sociálních sítích 45 % firem v ČR. Prezentují se na nich hlavně cestovní agentury a kanceláře, mediální sektor či firmy poskytující ubytování. „Pro firmy je v posledních letech velmi lákavé hledat nové zaměstnance prostřednictvím sociálních sítí.
V roce 2019 tuto možnost využilo 64 % firem s vlastním účtem na sociálních sítích,“ říká Kamila Burešová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ. Nové pracovní síly vyhledávají tímto způsobem nejčastěji velké subjekty, v roce 2019 tak činilo téměř 90 % velkých firem s profilem na sociálních sítích.
Nově byla v roce 2019 zjišťována bezpečnosti ICT v podnikatelském sektoru. „S alespoň jedním bezpečnostním incidentem se v průběhu roku 2018 setkala více než pětina firem v Česku, z velkých firem to bylo 39 %. Nejčastěji se jednalo o nedostupnost služeb ICT, např. útok typu Denial of Service či ransomware,“ říká Eva Myšková Skarlandtová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Nejběžnějšími opatřeními k zajištění bezpečnosti ICT byly na začátku roku 2019 pravidelná aktualizace programového vybavení, používání silného hesla a zálohování firemních dat. Každé z těchto tří opatření využívá více než 80 % firem v ČR s více než 10 zaměstnanci. Velkých firem je dokonce více než 95 %. Rozpoznávání a ověřování uživatelů pomocí biometrických metod není zatím v českém podnikatelském prostředí příliš rozšířené. V roce 2019 toto opatření používalo 11 % firem celkem, nejčastěji šlo o velké subjekty (28 %).
Detailní údaje jsou k dispozici v publikaci Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2019 https://www.czso.cz/csu/czso/vyuzivani-informacnich-a-komunikacnich-technologii-v-podnikatelskem-sektoru-rok-2018-leden-2019
Kontakt:
Tomáš Chrámecký
odbor komunikace ČSÚ
T 274 052 765 | M 737 280 892
E tomas.chramecky@czso.cz | Twitter @statistickyurad
14. ledna 2020
S kybernetickým útokem se v roce 2018 setkaly dvě pětiny velkých firem v ČR
Bezmála polovina firem s 10 a více zaměstnanci v České republice má vlastní účet na sociálních sítích. Velkých firem jsou tři čtvrtiny. Za posledních 6 let se velmi výrazně navýšil počet subjektů s účtem na sociálních sítích, které prostřednictvím nich hledají nové zaměstnance.
V dnešní době jsou k internetu připojeny téměř všechny firmy s 10 a více zaměstnanci. Většina podniků měla v roce 2019 své webové stránky (83 %). Boom v posledních letech zažívá využívání sociálních médií (Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram apod.).
V roce 2019 mělo účet na sociálních sítích 45 % firem
v ČR. Prezentují se na nich hlavně cestovní agentury a kanceláře, mediální
sektor či firmy poskytující ubytování. „Pro
firmy je v posledních letech velmi lákavé hledat nové zaměstnance prostřednictvím
sociálních sítí.
V roce 2019 tuto možnost využilo 64 % firem s vlastním účtem na
sociálních sítích,“ říká Kamila
Burešová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ. Nové pracovní síly
vyhledávají tímto způsobem nejčastěji velké subjekty, v roce 2019 tak
činilo téměř 90 % velkých firem s profilem na sociálních sítích.
Nově byla v roce 2019 zjišťována bezpečnosti ICT v podnikatelském sektoru. „S alespoň jedním bezpečnostním incidentem se v průběhu roku 2018 setkala více než pětina firem v Česku, z velkých firem to bylo 39 %. Nejčastěji se jednalo o nedostupnost služeb ICT, např. útok typu Denial of Service či ransomware,“ říká Eva Myšková Skarlandtová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Nejběžnějšími opatřeními k zajištění bezpečnosti ICT byly na začátku roku 2019 pravidelná aktualizace programového vybavení, používání silného hesla a zálohování firemních dat. Každé z těchto tří opatření využívá více než 80 % firem v ČR s více než 10 zaměstnanci. Velkých firem je dokonce více než 95 %. Rozpoznávání a ověřování uživatelů pomocí biometrických metod není zatím v českém podnikatelském prostředí příliš rozšířené. V roce 2019 toto opatření používalo 11 % firem celkem, nejčastěji šlo o velké subjekty (28 %).
Detailní údaje jsou k dispozici v publikaci Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2019 https://www.czso.cz/csu/czso/vyuzivani-informacnich-a-komunikacnich-technologii-v-podnikatelskem-sektoru-rok-2018-leden-2019
Kontakt:
Tomáš Chrámecký
odbor komunikace ČSÚ
T 274 052 765 | M 737 280 892
E tomas.chramecky@czso.cz | Twitter @statistickyurad
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz