TNBiz (TNBiz)
Sport  |  17.10.2019 06:27:53

Milujete běhání? Lékař prozradil úskalí tohoto sportu


Čím dál více Čechů si oblíbilo běh, který je jak finančně nenáročný, tak jednoduchý způsob udržení zdravé fyzičky. Jenže jaká jsou úskalí tohoto sportu?

Kouzlu běhání podléhá stále více Čechů. Je třeba si však dávat pozor na kolapsy a svalové křeče, které se mohou týkat nejen amatérů, ale i profesionálních běžců. Podle odborníka se lze problému vyhnout, pokud se tělu doplní hořčík.

"Člověk potřebuje denně přijmout 300 až 350 mg hořčíku potravou, běžci mohou doplňovat hladinu ještě o 250 až 500 mg i více, podle typu zatížení, únavy a doporučení lékaře," říká tělovýchovný lékař Pavel Malovič.

Vysvětlil dále, že krevní oběh se mění podle požadavků daných zátěží tak, že stoupá průtok krve zejména svalstvem. "Přestup vody z cév do aktivních svalů vede spolu se ztrátami vody pocením a dýcháním k poklesu obíhajícího množství krve. Dochází k jejímu zahuštění," přibližuje Malovi´č.

Organismus na to reaguje poklesem tvorby moči v ledvinách, což způsobí snížené vyplavování odpadních látek. Jelikož se zároveň s vodou ztrácejí minerály, které jsou důležité pro práci srdce a svalů, jako vápník, hořčík, draslík, sodík, fosfor a chlor, může dojít ke křečím a případným kolapsovým stavům.

Vitamíny pro běh

Hořčík spolu s vitaminy B a E mimo jiné umožňuje uvolnění a stahování svalstva, čímž pomáhá v prevenci vzniku křečí. Udržuje v dobrém stavu oběhový systém a nazývá se také protistresový srdeční minerál.

V kombinaci se selenem působí jako uklidňující a regeneračně-relaxační prostředek, který přirozeným způsobem tonizuje svalové struktury a snižuje riziko křečí.

Pokud však člověk doplňuje tyto minerály a vitamíny tabletami, neměl by je používat po jídle, protože neutralizují žaludeční šťávu a mohou ztížit trávení.

Hořčík se podílí na stovkách buněčných procesů. Jeho nedostatek se nejčastěji projevuje bolestmi hlavy, celkovou únavou, nedostatečnou soustředěností, bolestmi a křečemi svalů, problémy se zácpou či náchylností ke stresu.

Doporučená denní dávka hořčíku pro dospělého je okolo 375 mg. Dostatek se ho nachází například v luštěninách, čerstvé zelené listové zelenině, ořeších či v minerálkách.

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Milujete běhání? Lékař prozradil úskalí tohoto sportu (1)

Diskuze a názory uživatelů na téma: Milujete běhání? Lékař prozradil úskalí tohoto sportu
30.10. 21:09  Nedostatek hořčíku (mirka)







Zobrazit sloupec 
Kurzy měn | Akcie | Obchodní rejstřík | Zájezdy | Last minute | Meteobox | Bydlet | YAuto | Studium | E
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Dluhopisy Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Počasí

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2019

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů | Cookies