Nákupní horečka pokračuje (7.8.2019)
Největší nárůst tržeb jako už tradičně zaznamenaly internetové obchody, které se těší stále větší popularitě v ČR. Jejich dlouhodobý boom nebere konce a zřejmě bude ještě několik let pokračovat s tím, jak se mění preference českých spotřebitelů a expanduje nabídka eshopů do oblastí, které dříve stály stranou pozornosti.
Zajímavé je, že navzdory silnému růstu poptávky spotřebitelů v obchodech ceny moc nerostou. Meziročně se zvýšily jen o půl procenta, což je ve srovnání s téměř tříprocentní inflaci jen symbolický posun. Důvodem je přetrvávající boj mezi kamennými a virtuálními obchody, k nimž se stále ve větší míře přidávají i ty zahraniční. Česká inflace má tak své kořeny ve vyšších nákladech na bydlení a ve službách s ním spojených.
Jestli o něco, kromě některých potravin, neměli letos v červnu spotřebitelé až takový zájem, jsou opět automobily. Tržby motoristického segmentu tak tentokrát propadly o 5,3 %.
Nákupní apetit spotřebitelům vydrží i v dalších měsících. Předpokládáme však, že bude postupně slábnout s tím, jak domácnosti začnou vnímat – nikoliv nutně pociťovat – zhoršení celkové ekonomické situace. Spotřeba domácností nicméně zůstane jedním z hlavních motorů ekonomického růstu v letošním i v příštím roce.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz