Provozní zisk Volkswagenu rostl, i díky Škoda Auto
Německému automobilovému koncernu Volkswagen vzrostl v první polovině letošního roku provozní zisk o 10,3 % na devět miliard eur. Výsledky podpořil hlavně prodej sportovně-užitkových vozů, které mají vyšší ziskovou marži, a růst tržeb značek VW, Porsche a Škoda, který vykompenzoval pokles v divizi Audi. Uvedla to automobilka v dnešním prohlášení.
Tržby koncernu stouply o 4,9 procenta na 125,2 miliardy eur. Dodávky vozů zákazníkům se sice v pololetí snížily o 2,8 procenta na 5,4 milionu, nicméně podíl automobilky na globálním trhu vzrostl, protože se snížil i celosvětový prodej aut. K růstu tržeb pak přispěl prodej aut s vyšší ziskovou marží a lepší výkon divize finančních služeb a nákladních vozů Traton.
"V první polovině roku si Volkswagen Group na celkově slabším trhu vedla velmi dobře. Vývoj tržeb a zisku za prvních šest měsíců je potěšující. Také potvrzujeme výhled Volkswagen Group na celý rok," uvedl v prohlášení člen představenstva Volkswagenu odpovědný za finance Frank Witter.
Provozní zisk hlavní značky VW stoupl o devět procent. Zvýšil se i zisk značek Porsche, Škoda a Seat. Luxusní značka Bentley se po loňské ztrátě vrátila do zisku. Zisk luxusní značky Audi se však snížil. Mohly za to hlavně změny ve výrobě modelů a vyšší výdaje na nové produkty a technologie.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.
Akcie koncernu stouply letos do středy o 16,8 %.
Zdroj: Patria.cz
Pokud jde o Škoda Auto, provozní zisk automobilky v letošním prvním pololetí meziročně vzrostl o 3 miliony eur na 824 milionů eur. Tržby se zvýšily o 10,8 % na 10,2 miliardy eur. Škoda podle mateřského koncernu zvýšila tržby zejména díky tomu, že v rámci koncernu převzala regionální odpovědnost za Indii.
Škoda Auto již dříve oznámila, že v prvním pololetí dodala zákazníkům 620.900 vozů, což je meziročně o 4,9 procenta méně. Důvodem byl čtvrtinový pokles prodeje na největším trhu, v Číně.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz