Jen minimum vietnamských, ukrajinských nebo čínských firem má web
Mezi ekonomickou vyspělostí země, ze které pocházejí zahraniční vlastníci českých firem a podílem firem, které mají vlastní webovou stránku, existuje úzký vztah. Takový je závěr analýzy poradenské společnosti Bisnode, která zkoumala tuzemské firmy kontrolované zahraničními majiteli z 91 různých zemí světa. Nejčastěji mají vlastní web firmy s vlastníkem z Japonska a evropských severských států. Naopak u společností s jordánským, iráckým či íránským vlastníkem je firemní web spíš výjimkou.
„Lze očekávat, že existence webové stránky indikuje zájem firmy o nalezení potenciálních zákazníků nebo obchodních partnerů. Pokud firmy vlastní webové stránky nemají, jsou výrazně hůře kontaktovatelné, ale také jsou méně nebo vůbec podnikatelsky aktivní. To dokazuje i fakt, že mívají častěji obrat nižší než jeden milion korun,“ říká analytik Bisnode Milan Petrák.
Podle statistiky Bisnode má 58 % japonských firem v Česku webové stránky, následují skandinávské státy Finsko (45 %), Švédsko a Norsko (40 %). Dobře si vedou i země, které jsou považovány za daňový ráj. Do první patnáctky se vešlo Lucembursko (29 %) a Malta (25 %) a z dalších zemí například u Kypru činí podíl firem s webem 25 %, u Singapuru 24 %, u Monaka 22 % a Hongkongu 17 %. „To, že daná země patří mezi rozvinuté, není ve statistice zárukou úspěchu,“ uvedl dále analytik Bisnode s tím, že na nejnižší příčce ze zemí s rozvinutou ekonomikou se umístil Izrael (8 %) následovaný Jižní Koreu (10 %), Itálií (12 %), Řeckem (13 %) a Austrálií (15 %).
Silně rozdílné hodnoty vykazují sousedé České republiky. Nejlépe si vede Rakousko (30 %) před Německem (27 %), Slovenskem (19 %), Polskem (15 %) a Maďarskem (9 %). Zřídka mívají firemní web společnosti s vlastníkem ze zemí bývalého Sovětského svazu. Zde dopadly nejlépe pobaltské státy (Estonsko 17 %, Litva 9 %, Lotyšsko 7 %). „U Rusů, kteří jsou nejčastějšími zahraničními vlastníky českých firem, webové stránky nemají ani 4 firmy ze 100,“ dodal analytik Bisnode. Minimální podíl firem s webem je také mezi čínskými, ukrajinskými nebo vietnamskými společnostmi.
Nejvyšší a nejnižší podíl webů podle země vlastníků firem*
*společnosti s ručením omezeným a akciové společnosti
Zdroj: databáze Bisnode
Bisnode
Bisnode je jedničkou v oblasti poskytování ekonomických informací o společnostech a podnikatelích. Analyzuje obrovské objemy dat, nachází souvislosti a interpretuje je do informací, které jsou srozumitelné pro zákazníky a tím jim umožňuje přijímat správná a chytrá rozhodnutí, zvyšovat tržby a minimalizovat rizika. Kvantitu mění na kvalitu, velká data (Big Data) mění na chytrá data (Smart Data). Bisnode působí v 19 evropských zemích a díky strategickému partnerství s Dun & Bradstreet poskytuje informace z více než 190 zemí světa o 300 milionech firem z celého světa.
Více se můžete dozvědět na: www.bisnode.cz
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.