ČSOB-Dealing (ČSOB-Dealing)
Investice  |  19.02.2019 09:34:46

Obrat nebo alespoň stabilizaci automobilový trh zatím nezažívá

Zápis z posledního zasedání bankovní rady ČNB sice naznačuje chuť pokračovat ve zvyšování úrokových sazeb, nicméně obavy z vnějších rizik a nejistot tentokrát převážily a centrální banka proto zvolila neškodnou možnost vyčkávání, dokud se situace nevyjasní. V mezičase tuzemská čísla potvrdila velmi dobrý stav české ekonomiky v závěru loňského roku a vyšší inflační tlaky v úvodu toho letošního a „porazila“ tak hned 2x prognózu ČNB. Otázka, zda půjdou sazby nahoru už na konci března, však zůstává dál na stole bez jasnější odpovědi, protože situace u našich hlavních obchodních partnerů zatím jasnějších obrysů nenabyla. Německá ekonomika se sice s odřenýma ušima vyhnula recesi, ale přesto na její hranici dál balancuje.



A příliš optimistická není ani Bundesbanka, která počítá minimálně pro první pololetí s pokračujícím útlumem německého hospodářství. Přesto v její poslední zprávě určité známky optimismu nalézt můžeme. Zvlášť v případě automobilového průmyslu, kde již vidí známky stabilizace po emisní eskapádě z podzimu loňského roku, která rozkolísala letní a podzimní výsledky (nejen) tamních automobilek. Čísla, která by však potvrdila jasný obrat – nebo alespoň stabilizaci – zatím k dispozici nejsou. A nepatří mezi ně ani první výsledky registrací nových aut v letošním roce. Podle nich totiž trh v EU opět propadl (tentokrát o 4,6 %), přičemž polovina poklesu šla na vrub pěti největším trhům a jen sedm vesměs malých národních trhů se mohlo pochlubit černými čísly.



Na úplnou stabilizaci trhu mj. po zavedení nových emisních limitů to zatím ovšem nevypadá. Přitom poptávka ze strany domácností rozhodně není ze hry, neboť průzkumy mezi spotřebiteli ukazují jasný zájem pořídit si nové auto, nicméně do autosalonu spotřebitelé houfně zatím nemíří. Jak ovšem ukazují čísla Eurostatu, třeba domácnosti v eurozóně přímo skoupí jen necelou pětinu produkce automobilového průmyslu. Její největší část totiž míří na export a zhruba třetina do odvětví jako je doprava nebo pronájem. Problém útlumu odbytu automobilového průmyslu tak může mít trochu hlubší kořeny než jen odložená spotřeba evropských spotřebitelů. A to už je jen další důvod, proč raději počkat na rozptýlení mlhy nad evropskou ekonomikou. Nakonec do příštího zasedání nás čeká nejenom ještě hodně dní, ale i dat, možná i cel nebo dokonce nějaký ten brexitový zvrat.


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Investice:

Pá 18:24  USDJPY na nových 34letých maximech 📈 X-Trade Brokers (XTB)
Pá 17:43  Kam investuji ? Martin Stránský (WBTCB)
Pá 16:44  Týden na akciových trzích: v Praze podividendový propad, ostatní trhy rostly -... Investiční bankovnictví (Komerční banka)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688