Vzdálená sjezdovka nebo nevyhovující horská chata? I zimní dovolenou lze reklamovat!
I zimní dovolenou na horách lze reklamovat. Pokud cestovní kancelář
nebo zprostředkovatel zájezdu nedodrží to, co bylo při nákupu dovolené slíbeno,
má zákazník nárok na slevu z ceny. K úspěšné reklamaci jsou však
potřeba nejen důkazy, ale i její včasné podání.
Občanský zákoník zaručuje
klientům cestovních kanceláří, že jim musí být poskytnuty přesně takové služby,
které byly uvedeny ve smlouvě o zájezdu nebo které byly přislíbeny v nabídce v
katalogu nebo na internetových stránkách pořadatele, zda se jedná o letní či
zimní dovolenou není podstatné.
„Pokud si například zákazníci objednají ubytování v konkrétním hotelu,
který má být přímo u sjezdovky, ale jsou ubytování v hotelu jiném, horším a
vzdálenějším, mohou zájezd reklamovat a žádat slevu. Ta se obvykle pohybuje od
5 do 25 procent z ceny zájezdu v závislosti na závažnosti nedostatků. Kromě
toho mohou požadovat také proplacení nákladů na dopravu na sjezdovku, které v
souvislosti s uvedenými komplikacemi vznikly,“ uvádí právník Mgr. Petr
Novák z Vaše nároky.cz.
Jak zimní dovolenou reklamovat?
Reklamace zimní dovolené je v
podstatě stejná, jako při reklamovaní letního zajedu. „Doporučuji zaslat cestovní kanceláři či pořadateli písemnou reklamaci
včetně kopií účtenek za dodatečné náklady a vyčkat na její vyjádření. Jestliže
postoj cestovní kanceláře či pořadatele bude negativní nebo žádný, je vhodné
reklamaci urgovat,“, radí právník. Jestliže se ani po opakovaných urgencích
protistrana nevyjádří, může se poškozený zákazník obrátit na právníka a
případně na soud.
Aby však bylo reálné odškodnění
za reklamaci zimní dovolené získat, je potřeba zajistit důkazy, které vady
zájezdu skutečně dokazují. „Důkazním
materiálem mohou být fotografie a videonahrávky či výpovědi svědků,“ říká
Novák. Lidé by však neměli zapomínat také na uchování nabídky, na základě které
byl zájezd zakoupen, např. snímek webové stránky, konkrétní katalog od cestovní
kanceláře či leták propagující zimní dovolenou.
Reklamovat na zimním zájezdu pak lze
v podstatě vše, co bylo slíbeno, ale nebylo dodrženo. Bezesporu tedy jiný
hotel, nebo jiná vzdálenost hotelu od sjezdovky, dále také vybavení pokoje (např.
toaleta měla být na pokoji, namísto toho je společná pro patro), stravování (např.
namísto teplých servírovaných večeří je pouze studený raut), vybavení hotelu (např.
měl být k dispozici vnitřní bazén, ale byl uzavřen), služby hotelu (např. pro
děti měl být animační program, ale nebyl). V neposlední řadě lze
reklamovat také počet hvězdiček hotelu.
Ani s reklamaci zimní
dovolené by však zákazník neměl otálet. „Reklamaci
je nutné uplatnit nejpozději do třiceti dní od skončení zájezdu,“
upozorňuje právník Novák z Vaše nároky.cz. V opačném případě by
protistrana mohla namítnout promlčení nároku a odškodnění důvodně nevyplatit.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na: www.vasenaroky.cz
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz