Autobusy v Česku nemá kdo řídit. Firmy lákají šoféry i z ciziny
Českou republiku trápí nedostatek řidičů autobusů. Aktuálně jich chybí téměř deset tisíc a zájemci stále nejsou. Některé dopravní podniky se tak rozhodly lákat pracovníky ze zahraničí.
Plat kolem třiceti pěti tisíc hrubého, pracovní smlouva na dobu neurčitou a levnější jízdné pro celou rodinu. Tohle i další výhody se snaží dopravní podniky po celé republice nabídnout zájemcům o povolání šoféra.
Problémem není ani chybějící řidičský průkaz na autobus - výuku řada dopravců také zaplatí. Pokud už ho někdo má, dostane nástupní příspěvek ve výši až dvaceti tisíc korun. Jenže ani kvůli tomu se noví uchazeči o práci nehrnou.
Někteří dopravci se tak rozhodli nabídnout pracovní příležitosti cizincům. Nejčastěji sem jezdí lidé z Ukrajiny a Ruska. Ti mnohdy začínají jako pomocná síla při mytí autobusů, ale časem se vypracují až na řidiče.
Podle odborníků není velkým problémem pouze nedostatek řidičů, ale i jejich věk. Tisíce řidičů v následujících měsících půjdou do důchodu. Velkou reportáž o řidičích a jejich platech pro vás připravujeme do večerních televizních novin.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.