Přibývá matek, které začínají podnikat na mateřské dovolené
Podle posledních statistik přibývá žen, které se během mateřské dovolené začínají věnovat podnikání. Většinou zakládají nové e-shopy. Údaje hovoří o tom, že každý šestý e-shop zakládá žena na mateřské dovolené. V současné době je u nás asi 12,5 tisíc e-shopů.
Ženy na mateřské dovolené hledají kontakt s okolím a zároveň profesní uplatnění. Velmi často obchodují s dětským zbožím. Většinou během mateřství totiž narazí na nedostatky, které řeší okolo péče o dítě. Při zakládání e-shopů jim hraje do karet také fakt, že jeho založení je poměrně jednoduchá záležitost. Většina maminek se inspiruje u kamarádek, které e-shop v minulosti založily nebo které se znají s úspěšnými podnikatelkami. Není výjimka, že některé e-shopy zakládají pro své přítelkyně či manželky na mateřské dovolené právě muži. Chtějí, aby se jejich polovičky realizovaly a zůstávaly v kontaktu s okolím.
Nárůst internetových obchodů
Podívejme se ještě na několik statistických údajů za poslední roky. Například v roce 2015 internetové obchody s dětským zbožím tvořily 3 % české e-commerce, na konci roku 2017 to bylo celých 6%.
Kromě obchodů s dětským zbožím zakládají matky obchody zaměřené na kosmetiku, módu a módní doplňky, šperky, sport, hobby, domácí produkty, nebo přírodní produkty spojené s péčí o zdraví.
Nejdřív Muž, potom Ženy
Eva Vašková Čejková začala podnikat už ve dvaceti letech. Říká, že ji nebavilo sedět někde 8 a půl hodiny za stolem, mít hotovou práci a čekat, až „padne“. Založila firmu ConPro. Od roku 2007 vedla sérii lifestylových konferencí Manuál úspěšné ženy (ve zkratce MUŽ), které se konaly pravidelně dvakrát do roka. Nepolevila ani v době, kdy šla na mateřskou dovolenou se synem Františkem. V té době založila firmu Ženy, s.r.o. „Na mateřské přišla změna. Toužila jsem po něčem novém. A tak přišel nápad na projekt pro ženy. Chtěla jsem oslovit velké množství žen různého věku, vytvořit komunitu, kde mohou ženy diskutovat, inspirovat se. Ženy, s.r.o. je aktivní komunita žen, která sama tvoří obsah webu a my se snažíme jim pravidelně nabízet různé příležitosti na zajímavé čtení, testování produktů, soutěže a výhledově bychom chtěly ženám zprostředkovávat i práci.“
- Rozhovor s Evou Vaškovou Čejkovou si můžete přečíst zde.
Designový diář
Na mateřské dovolená začala podnikat i Hanka. Společně s maminkou Adélou založily e-shop na prodej speciálních diářů Life Designer „Říkáme tomu diář a deník v jednom. Slouží k plánování času, ale prostor věnuje také motivaci, osobnímu rozvoji a nejrůznějším poznámkám. Slouží vlastně jako multifunkční organizér - nabízí například plánování cílů, sledování financí, tipy na zážitky a mnoho dalšího. Diář prodáváme společně s Průvodcem na cestě za svou vizí, který spolu s diářem pomáhají člověku v motivaci k drobným, ale trvalým změnám v životním stylu,“ popisuje diář Adéla a dodává: „Nápad na vlastní diář dostala Hanka, když hledala na českém trhu obdobu diářů, které viděla na YouTube.“
Děti sobě
E-shop s oblečením „babies for baby“ založila Šárka, maminka dnes tříleté dcery Mariany. Říká, že správný překlad jejího obchodu je Děti sobě. „Malé dítě oblečení neunosí a kupování nových je velmi drahé. Párkrát jsem zkusila prodat některé oblečení, ale bylo s tím víc starostí a dopisování, než kdybych ho vyhodila. Dneska mám e-obchod nejen s oblečením, ale i s hračkami a domácím zbožím. Nebylo to úplně jednoduché, ale ani moc těžké. Manžel založil webové stránky a e-shop, musela jsem si zařídit různá osvědčení, potvrzení a certifikáty, což také trvalo nějakou dobu. Využila jsem shopter.cz, založila jsem startovací Crowdfundingovou kampaň na startovac.cz. Dneska už mi obchod běží normálně a jsem spokojená.
Autor: Mercedes Wimmerová
Všechny newslettery společnosti Fučík a partneři
Mgr. Mercedes Wimmerová
Mercedes.wimmerova@fucik.cz
Mercedes vystudovala psychologii a žurnalistiku. Pracovala v České televizi jako scenáristka, reportérka. Je autorkou několika TV pořadů, například Máte slovo nebo 13. komnata. Věnuje se interní komunikaci, redakční práci na webu, odbornému vzdělávání a PR společnosti. Má ráda cestování, sport, fotografování, natáčení a střih videa, hudbu.
Fučík & Partneři
Od roku 1995 působíme na poli daňového poradenství a auditu. Svým klientům nabízíme mnohaleté zkušenosti podnikového poradenství. Pořádáme vzdělávací semináře na témata z daňového prostředí. Účastníme se odborných konferencí a diskuzí. A dále se specializujeme na řízení lidských zdrojů a outsourcing mzdového a finančního účetnictví. Poskytujeme komplexní poradenské služby v oblasti auditu, daní, podnikového poradenství, účetnictví, personálního poradenství včetně mzdového účetnictví a transakčního poradenství. Naším cílem je spokojenost našich klientů.
Děláme to, co nás baví, dělejte to také a starosti s účetnictvím a daněmi nechte na nás!
Více informací na: http://www.fucik.cz/
Poslední zprávy z rubriky Okénko daně:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz