(Kurzy.cz)
V červnu dosáhla Kofola nejvyšších prodejů ve své historii. Radost dělá adriatický region
Přes rekordní růst tržeb v ČeskoSlovensku i adriatickém
regionu skupina Kofola očekávaně vykázala za první pololetí celkové meziroční tržby
nižší o 3,8 %. Hodnota ukazatele EBITDA poklesla meziročně o 32,1 %.
Radost
majitelům skupiny stále dělají úspěšné akvizice v adriatickém regionu. Tržby tam vyrostly
o 19,2 %. Podíl EBITDA z tohoto regionu na celkovém hospodaření skupiny
meziročně narostl
ze 14 % na 20 %. Pozitivní je zejména to, že
EBITDA regionu roste i přes velké investice do komerčních nákladů
a budování distribuční sítě. Hlavní zdroje tohoto úspěchu jsou dva.
Prvním je práce s produktovým portfoliem a inovace, které skupina na trh
přinesla, například sportovní řada Radenské, nový přístup k ochuceným vodám či
oživení značek tradičních limonád. Druhým je zvyšování efektivity ve výrobních
závodech a zrychlení interních procesů. „Od
akvizice jsme upevnili, a dokonce zvýšili dominatní podíl značky Radenska v
kategorii minerálních vod. V letošním roce se nám také výborně daří v kategorii
limonád, kdy tradiční značka Ora v červnu dosáhla v objemu rekordního tržního
podílu 45 %," komentuje situaci na slovinském trhu Jannis Samaras,
generální ředitel skupiny Kofola ČeskoSlovensko.
Na domácím československém
trhu skupina zvýšila prodeje o 3,2 %. Největší podíl na tomto růstu mají především značky Rajec a Rauch. Opět nejrychleji rostl
segment restaurací a impulzních formátů, kde firma zaznamenala meziroční růst o
více než 8 %. Značka UGO pokračuje ve svém raketovém růstu, ve srovnání
s minulým rokem její tržby narostly o 30,5 %, konkrétně o 43 mil.
Kč. V souvislosti se značkou UGO skupina ohlásila akvizici, kdy převzala
V Polsku skupina udělala dva klíčové kroky. „Do konce roku soustředíme výrobu do jediného modernizovaného závodu v Kutně a v červenci jsme koupili místní perspektivní a rychle rostoucí společnost Premium Rosa. Ta se specializuje na produkty vyrobené podle tradičních receptů z ovoce a léčivých bylin, což je segment, který v posledních letech zásadně roste,“ říká Daniel Buryš, finanční šéf skupiny a dodává: „Jedeme podle plánu a věřím, že výsledky se dostaví.“ Za poklesem výsledku v Polsku stojí především změna obchodního modelu, která směřuje k navýšení prodejů vlastních značek na úkor privátních.
Podle Daniela Buryše má na pokles hospodářského výsledku významný vliv i vysoká cena cukru, která by se ale měla stabilizovat. Ohledně výhledu na celoroční hospodaření Daniel Buryš říká: „Hodně napovědět by měla letní sezóna, která je nyní v plném proudu a počasí je aktuálně na naší straně”.
V tisících Kč | 6M2017* | 6M2016* | ||
3 370 982 | 3 504 381 | -133 399 | -3,8 % | |
79 210 | 257 117 | -177 907 | -69,2 % | |
348 937 | 513 970 | -165 033 | -32,1 % | |
* upraveno o jednorázové položky | ||||
|
Jaroslava Musilová
Corporate Affairs Manager
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz