Problém s modrými zónami: Jak by tristní situaci řešili politici?
Nesouhlas s placenými zónami nejen v hlavním městě zní napříč politickým spektrem. Recept na to, jak řešit tristní situaci v Česku s parkováním má ale každý jiný.
"Mělo by to být součástí mýtného systému, který bude regulovat vjezd a parkování v jednotlivých částech měst," navrhoval politik za KSČM Karel Šídlo.
Poslanec TOP 09 Martin Plíšek by naopak řešení viděl takto: "Mělo by být zdůrazněno to, aby bylo více smíšených zón, to znamená, aby přes den mohli na co největším množství parkovat parkovacích míst nejen rezidenti, kteří tam bydlí, ale i návštěvníci a podnikatelé."
Jak zatočit s parkovacími zónami bychom se prý mohli inspirovat třeba v Mnichově. "Po nátlaku podnikatelů jedné městské části to po dvou měsících zrušily," komentoval situaci předseda pražské TOP 09 František Laudát.
"Náš milovaný pražský magistrát by si měl vzít příklad například z Holanďanů, kde za oknem v určitých městech stačí takové ty modré hodiny. Kde vás v určitých místech nechají na půl, jednu hodinu zastavit a vyřídit si určité věci," myslí si poslanec ČSSD Jiří Koskuba.
Problémy s parkováním jsou všude. V květnu letošního roku zavedly Karlovy Vary nový ceník v parkovacích zónách. Ty jsou zatím ve městě tři. Úředníci na magistrátu jsou s novinkou spokojeni. Řidiči si ale na nový systém teprve začínají zvykat.
V Karlových Varech jsou tři parkovací zóny. Lázeňské území, obchodně správní centrum a Čertův ostrov. Lidé ovšem volají po dalších zónách, protože ve městě často parkují návštěvníci nemocnice a ti, co pracují v okolí.
"My se to obáváme zavádět jako na běžícím pásu. Prostě bez širší úvahy," reagoval na stížnosti obyvatel mluvčí Magistrátu v Karlových Varech Jan Kopál. Dopravu ve městě by to prý jen zkomplikovalo. Na Čertově ostrově s parkovací zónou si teď tedy musejí lidé s trvalým bydlištěm parkovací kartu koupit. Pro jedno auto na rok za 480 korun. Za dvě ale už za 3 500. Má to však háček, parkovací místa nejsou rezervována.
V obchodně správním centru řidiči, kromě již zmiňovaných rezidentů, parkují na placených místech. Největší problémy zůstávají v lázeňském území. Už za vjezd do něj se platí. Dá se zaplatit jednorázově nebo také na celý rok, i lázeňská část má rezidentní místa, je jich ale žalostně málo.
Zbývají ještě placená parkoviště. A jistota pro vyhrazené parkování pro konkrétní auto se v Karlových Varech hodně prodraží. Soukromá osoba musí zaplatit na rok 13 tisíc korun. Podnikatelé dokonce dvakrát tolik.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz