(Kurzy.cz)
V Česku jako v USA. S bankou v mobilu nejčastěji kontrolujeme účet a posíláme peníze
Více než osm z deseti uživatelů mobilního bankovnictví v USA uvedlo, že přes bankovní aplikaci v telefonu nejčastěji kontrolují stav účtu a historii plateb. Více než polovina lidí posílá peníze přes mobil. Vyplývá to z červnového průzkumu agentury Braun Research pro Bank of America. Podobnou zkušenost mají i tuzemské banky.
Lidé přes mobil nejčastěji kontrolují zůstatek na účtu, provádí převody mezi vlastními účty a domácí platby, ukazují statistiky banky Zuno. Více než polovina respondentů v USA mobilem platí účty a téměř polovina uvedla, že pomocí aplikace platí splátky za kreditní kartu, hypotéku nebo půjčku na auto.
Přes 26 procent uživatelů bankovních aplikací v průzkumu uvedlo, že nejraději posílají peníze přes mobil. V roce 2016 bude v USA 113, 5 milionu uživatelů bankovních aplikací v mobilech a tabletech, odhaduje magazín eMarketer. Jejich počet každoročně roste o několik milionů.
Mobilní aplikace brzy překoná internetové bankovnictví
Podobné trendy jako v zámoří pozorujeme v Česku i na Slovensku. „Počet přihlášení do mobilního bankovnictví dosahuje 67 procent přihlášení do internetového bankovnictví. Před rokem to bylo „jen“ 45 procent. Očekávám tedy, že v příštím roce už bude mít mobilní aplikace více uživatelů než internetové bankovnictví,“ říká šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví banky Zuno Miroslav Endresl.
Mobilní bankovnictví Zuno podle Endresla měsíčně zaznamená přes 300 tisíc přihlášení. Jen za rok 2015 stoupl počet jejích uživatelů o 40 procent. Od začátku roku 2016 provedli klienti prostřednictvím mobilního bankovnictví Zuno 300 000 transakcí v hodnotě více než dvou miliard korun.
Mobily a online
bankovnictví už dokonce podle průzkumů u zákazníků rozhodují o tom, jakou banku
si vyberou. „Stačí negativní reference
přátel a máte smůlu. Banky, které selžou v inovacích, riskují ztrátu
zákazníků a budou mít skutečný problém přilákat nové. Banka
Kromě hlavní mobilní aplikace Zuno si každý klient může stáhnout také aplikaci na kreditní karty, na vyhledávání bankomatů, nebo na jednoduché nahrávání dokumentů. S nimi má zákazník všechny funkce banky doslova v kapse.
Banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Služby banky Zuno jsou dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu prostřednictvím chytrých telefonů s operačními systémy iOS, Android nebo Windows Phone, nebo přes kontaktní centrum. Zuno se ze start-up společnosti stala bankou střední velikosti nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování, kreditní karta nebo kontokorent).
Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz