Ekonomický deník (Ekonomický deník)
Podnikání  |  10.11.2015 06:00:50

Třetina malých podniků v Česku nemá web


Více než 33 % českých mikropodniků, tedy firem přibližně do 40 milionů korun ročního obratu, nedisponuje vlastní webovou prezentací.

Ročně se tak zbytečně připraví o velké množství zakázek, ale také zaměstnanců. Ti by v mnohých případech mohli znamenat znatelný růst. Zjištění vyplynulo z průzkumu společnost VSHosting, který se zabýval internetovou prezentací a hostováním firemních dat.

Téměř čtvrtina (23,4 %) českých mikropodniků považuje vedení firemních stránek za nepotřebné, či zbytečné. Jako hlavní důvod absence vlastní webové prezentace však plných 36,6 % tuzemských firem uvádí vysoké provozní náklady.

Zhruba 60 % českých firem vlastní webovou prezentaci nechce nebo nepotřebuje

Průzkum VSHosting se soustředil i na podstatu využití současných či vznikajících webových prezentací. České firmy provozují své stránky zejména jako prodejní kanál ve formě internetového obchodu. Rozhraní internetových stránek formou e-shopu, případně možnosti objednávek či komunikace prostřednictvím kontaktních formulářů apod., využívá 41,4 % společností. Pouze jako marketingový kanál, tedy jako zdroj informací o firmě a poskytovaných službách či produktech, využívá webovky 33,3 % respondentů. Ve zbylých 25,7 % případů slouží dotázaným firemní internetové stránky k oběma účelům.

Zástupci firem se především mylně domnívají, že hosting firemních dat přijde jejich společnost na velké peníze a je proto neefektivní: „Doba, kdy uchovávání firemních dat stála klienty desítky tisíc korun ročně, je dávno pryč. Hosting nejen firemních dat si dnes může dovolit víceméně kdokoliv. Platby za pronájem prostoru pro webové stránky se v současnosti pohybují v řádech stovek korun za rok za sdílené webhostingové řešení až po desítky tisíc korun za rozsáhlejší vyhrazená řešení“, říká Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting.

Na další zajímavé zjištění poukázal průzkum ohledně aktualizace webových stránek u firem, které nějaké mají. Bezmála polovina (48,4 %) těchto firemČR se chystá v roce 2016 provést alespoň malé změny na svých internetových prezentacích. Každá pátá firma (19, 4 %) plánuje kompletní upgrade, jedna čtvrtina (26,3 %) českých společností pak nechystá provádět žádné změny.

-of-


Ekonomický deník přináší zpravodajství, analýzy a komentáře ze světa ekonomiky a technologií.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Podnikání:

Pá 12:44  Projekt Airlock posouvá Holcim k uhlíkové neutralitě Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Pá 10:40  Anglo American odmítla rezolutně nabídku na převzetí od BHP Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)





?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688