(Kurzy.cz)
Chuť nakupovat Čechům v žádném případě nechybí
Meziročně se obchodníkům (bez započtení aut) zvýšily tržby o šest procent. Celému maloobchodu dokonce o 6,4 %. Větší spotřebitelský apetit podporují i příznivé ceny, které se v maloobchodu snižují téměř o dvě procenta.
Pokud jde o silný růst prodejů aut, stále platí, že není snadné rozlišit šedé reexporty od prodejů skutečným domácím zákazníkům. Proto rekordní prodeje aut na českém trhu nepřeceňujeme. Nicméně průzkumy ukazují, že o nákupu nového vozu letos uvažuje nezvykle velký podíl domácností.
I dubnové číslo napovídá, že letošní růst ekonomiky bude tažen především spotřebou domácností. S tím, jak v ekonomice panuje poměrně silný optimismus, padají dřívější zábrany a obavy lidí k větším nákupům.
Jak ukazují ceny, konkurence a přesun spotřebitelského zájmu směrem k virtuálním obchodům zatím brání vzniku poptávkové inflace a tak ceny v obchodech celkově stále ještě klesají. Poptávkové inflace se proto zatím hned tak nedočkáme. Na druhou stranu, nižší ceny podporují domácnosti k obměně elektroniky i bílého spotřebního zboží.
Zdroj: Petr Dufek, ČSOB, a. s.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz