Číňané chtějí televizi přes internet
Přímé přenosy z nedávného fotbalového mistrovství světa v Jihoafrické republice také přilákaly masivní online sledovanost.
Analytici uvádějí, že mladí lidé v Číně začínají dávat přednost neomezovanému sledování pořadů na laptopech před televizí. Mimo jiné je to pro ně způsob, jak uniknout regulátorům vysílání, kteří často zakazují státním televizním sítím vysílat pořady, které nemají souhlas od vládnoucí komunistické strany.
Jde ovšem o posun diváckých zvyklostí, který neušel pozornosti úřadů v Pekingu. Ty zpřísňují dohled nad online videoservery a tlačí na státní televizní stanice, aby vytvořily vlastní internetové sítě ve snaze udržet kontrolu nad tím, co diváci mohou online sledovat.
A aby toho nebylo málo, snaží se vytvořit vlastní videoservery také velké čínské webové portály a vyhledávače, včetně čínské obdoby Googlu, serveru Baidu. "Na tenhle trh se teď snaží dostat každý," říká Li I-fej, ředitelka společnosti VivaKi Greater China, která je součástí reklamního a komunikačního giganta Publicis Groupe. "Najednou je tu změna v postoji, protože lidé se začali hodně dívat na pořady online," doplnila.
Zatímco v USA je zatím internetová televize ve fázi zrodu, v Číně už jí patří značný díl na internetovém trhu, který je odhadem se 400 miliony připojených lidí největším na světě. Marketingová firma iResearch sídlící v Šanghaji uvádí, že reklama v internetové televizi a na webových videoserverech by letos měla dosáhnout odhadem 346 milionů dolarů, zatímco v roce 2008 to bylo jen 83 milionů dolarů. Velké videoservery, jako je Youku, Tudou, KU6 a PPTV, agresivně utrácejí, aby získaly licence, vytvořily originální programy a nakoupily zařízení nezbytné pro ukládání a vysílání obsahu.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz