Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  22.07.2010 18:03:11

Číňané chtějí televizi přes internet

Každý měsíc zhruba 300 milionů lidí v Číně využívá počítač ke sledování čínských televizních filmů, japonských a korejských sitkomů a dokonce i amerických filmů a seriálů.

Přímé přenosy z nedávného fotbalového mistrovství světa v Jihoafrické republice také přilákaly masivní online sledovanost.

Analytici uvádějí, že mladí lidé v Číně začínají dávat přednost neomezovanému sledování pořadů na laptopech před televizí. Mimo jiné je to pro ně způsob, jak uniknout regulátorům vysílání, kteří často zakazují státním televizním sítím vysílat pořady, které nemají souhlas od vládnoucí komunistické strany.

Jde ovšem o posun diváckých zvyklostí, který neušel pozornosti úřadů v Pekingu. Ty zpřísňují dohled nad online videoservery a tlačí na státní televizní stanice, aby vytvořily vlastní internetové sítě ve snaze udržet kontrolu nad tím, co diváci mohou online sledovat.

A aby toho nebylo málo, snaží se vytvořit vlastní videoservery také velké čínské webové portály a vyhledávače, včetně čínské obdoby Googlu, serveru Baidu. "Na tenhle trh se teď snaží dostat každý," říká Li I-fej, ředitelka společnosti VivaKi Greater China, která je součástí reklamního a komunikačního giganta Publicis Groupe. "Najednou je tu změna v postoji, protože lidé se začali hodně dívat na pořady online," doplnila.

Zatímco v USA je zatím internetová televize ve fázi zrodu, v Číně už jí patří značný díl na internetovém trhu, který je odhadem se 400 miliony připojených lidí největším na světě. Marketingová firma iResearch sídlící v Šanghaji uvádí, že reklama v internetové televizi a na webových videoserverech by letos měla dosáhnout odhadem 346 milionů dolarů, zatímco v roce 2008 to bylo jen 83 milionů dolarů. Velké videoservery, jako je Youku, Tudou, KU6 a PPTV, agresivně utrácejí, aby získaly licence, vytvořily originální programy a nakoupily zařízení nezbytné pro ukládání a vysílání obsahu.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)
28.02.2024  Výkonným ředitelem SLPV bude Michal Holas SLPV (slpv.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688