Nejlepším bojovníkem s krizí je cestovní kancelář Exim Tours
PRAHA (MEDIAFAX) - Vítězem projektu Krizi navzdory je společnost Exim Tours. Organizátoři projektu o tom informovali ve čtvrtek v Praze na slavnostním večeru.
Hospodářská krize prověřila odolnost i invenci českých společností. Mnohým přinesla příležitosti, ke kterým by se v době růstu a stability nikdy nedostaly. Jiným prověřila jejich podnikatelský model a motivovala je k přijetí opatření, která umožnila nejen přečkat krizi s minimálními ztrátami, ale často i upevnit základy pro další expanzi a růst. Právě z takových firem vybíral iniciátor projektu, Hospodářská komora ČR, a hlavní odborný partner, PricewaterhouseCoopers ČR, vítězné společnosti projektu Krizi navzdory.
„Ekonomická krize je pro každou společnost těžkou zkouškou. Jak je ale vidět u společností, které se projektu Krizi navzdory zúčastnily, pro inovativní a vytrvalé hráče znamená krize velkou příležitost," sdělil Jiří Moser, řídící partner PricewaterhouseCoopers v České republice. Nový průzkum této firmy mezi českými soukromými společnostmi ukázal, že zhruba třetina podniků si dokázala v loňském roce udržet úroveň tržeb, a desetina podniků je dokonce zvýšila. "Těší mě, že důvěra v budoucnost se vrací. Téměř 70 procent soukromých podniků očekává růst svých tržeb v příštích 12 měsících,“ dodal Moser.
U společnosti Exim Tours porota ocenila zejména zavedení unikátního on-line rezervačního systému, který umožnil zvýšit pružnost a snížit náklady, rozhodnutí investovat i v čase krize do zaměstnanců s cílem zajistit kvalitní péči o klienty a orientaci na segment klientů s vyššími nároky, což pomohlo stabilizovat poptávku.
„Do projektu jsme se přihlásili, protože téma projektu je aktuální, svým způsobem i unikátní, neboť celosvětovou krizi nezažije každá generace. Díky tomuto projektu jsme se dokázali ohlédnout a analyzovat tak svoje kroky, které jsme více méně automaticky během krize denně podnikali. Budu mít radost, pokud popis těch několika situací a zásadních rozhodnutí bude někomu dalšímu prospěšné,“ uvedl Stanislav Zíma ze společnosti Exim Tours.
Pětice kandidátů nominovaných na hlavního vítěze projektu dále zahrnula společnosti Dial Telecom, Linet, Rodinný pivovar Bernard a WBI Systems.
Cílem projektu bylo najít a představit malé a středně velké podniky, které dokázaly inovativně reagovat na krizi, odvrátit hrozící propad a najít nový směr svého rozvoje a podnikání. Na autentických příkladech z praxe dále ukázat a demonstrovat nové způsoby a cesty, jak reagovat na nepříznivé ekonomické podmínky. Vyhlašovatelem projektu je Hospodářská komora ČR a hlavním odborným partnerem je poradenská společnost PricewaterhouseCoopers ČR.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz