Toyota našla spásu: síť Digg
Ještě před několika týdny byla Toyota příkladem pokaženého PR: japonská automobilka se pomalu, nešikovně a zřetelně neupřímně přiznávala k technických problémům, jež měly za následek stažení milionů jejích vozů z trhu. Dnes už je to jinak. Společnosti se vyplatilo, že nechala ředitele své americké pobočky Jima Lentze škvařit nejen v televizních rozhovorech, nýbrž také na síti Digg, kde odpovídal na deset „nejrelevantnějších“ (v dotyčné síti to znamená s nejvyšším bodovým hodnocením) otázek.
Relativně odvážný experiment přinesl několik překvapení. Zaprvé, vyšlo najevo, že interakce s šéfem je nesrovnatelně účinnější - a samozřejmě levnější - platformou pro PR velké firmy, než přítomnost v tradičních médiích nebo dokonce inzerce. Zadruhé, ukázalo se, že mezi 140 tisíci lidmi, kteří otázky na Diggu kladli, neměli navrch kritici. Technických problémů vozů Toyota se týkaly pouze čtyři dotazy z první desítky a nejčastější otázkou vůbec bylo: „V čem jezdíte?“
Ať již díky přesvědčivému Lentzovu vystupování, nebo prostě proto, že Toyota story už lidi přestala bavit, počet a intenzita internetových útoků na japonskou automobilku za poslední měsíc podstatně poklesly. Není divu, že firma považuje Digg, slovy reklamního manažera Douga Frisbieho, za „dlouhodobého strategického partnera“.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz