Kvůli krizi a digitální revoluci ubylo novinářů
Že ubylo novinářů, si myslí 81 procent žurnalistů oslovených komunikační agenturou Burson-Marsteller. Podle nich se snižování navíc dotklo hlavně zkušených novinářů, které případně nahradili méně zkušení a tedy levnější pracovníci. Třináct procent dotázaných uvedlo, že nemají čas na tiskové konference nebo jiné akce pro média. Kvůli úsporným opatřením a případně i digitální revoluci se podle oslovených rovněž snižuje kvalita a standardy v jejich oboru. Novináři se naopak neshodli v tom, zda má digitální revoluce v jejich oboru pozitivní nebo negativní dopady. Většina souhlasila s tím, že nové digitální nástroje jim daly nebývalý přístup k informacím. Znepokojuje však vzrůstající konkurence a "de-profesionalizace jejich oboru občanským žurnalismem". Přesto 19 procent respondentů hodnotilo blogy pozitivně a jejich dopad na žurnalistiku považují za dobrý. Sedmadvacet procent si myslí opak a 24 procent nevidí vliv žádný. Průzkumu se zúčastnilo 115 novinářů z 27 zemí Evropy, Středního východu a Afriky.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz