USDA týdenní exportní prodej obilovin a bavlny (3.12.2009)
Čistý prodej a export v týdnu do 26.listopadu
(prodej v marketingovém roce 2009/10 včetně 2010/11)
Pšenice: prodej 390,7 tis tun zaostal za 393,6 tis tun před týdnem a byl uprostřed očekávaného rozpětí 300 - 500 tis tun. Největší zákazník Japonsko nakoupilo 113,7 tis tun. Export 385,0 tis tun znamenal zlepšení meziročního ukazatele o 1% na -32%.
Kukuřice: 659,0 tis tun bylo výrazně pod hranicí 1626,5 tis tun před týdnem v souladu s odhady 400 –900 tis tun. Největším kupec opět Japonsko. Export 879,5 tis tun zhoršil meziroční ukazatel o 1% na +5%.
Sojové boby: prodej 730,2 tis tun byl slabší než 1135,3 tis tun před týdnem, v dolní hranici očekávaného rozpětí 650 – 1000 tis tun. Největší kupec Čína 312,3 tis tun. Export 1363,7 tis tun snížil meziroční ukazatel o 4% na +33%.
Sojový šrot: 113,9 tis tun bylo méně než 226,6 tis tun před týdnem, pod odhady DJN které čekaly rozpětí 150 – 200 tis tun. Export 358,9 tis tun zvedl meziroční ukazatel o 15% na +40%.
Sojový olej: 19,0 tis tun téměř vyrovnal 19,2 tis tun před týdnem, odhad DJN čekal 10 – 40 tisíc tun. Export 24,8 tis tun zvedl kumulativní prodej na 260,6 tis tun oproti 72,1 tis tun před rokem.
Rýže: prodej 135,4 tis tun předčil 101,8 tis tun před týdnem. Export 48,9 tis tun znamenal zhoršení meziročního ukazatele o 1% na -1%.
Bavlna (Upland): prodej 250,7 tis žoků převýšil 163,3 tis žoků před týdnem. Největším odběratelem byla Čína 68,3 tis tun. Export 102,3 tis žoků znamenal meziroční zhoršení o 1% na -36%.
Hovězí: prodej 7,5 tis tun byl nižší než 8,3 tis tun před týdnem. Export 10,0 tis tun znamenal zlepšení meziročního ukazatele o 1% na -8%.
Poslední zprávy z rubriky Komodity:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz