Společnost Hyundai Motor Company slavnostně zahájila výrobu v Nošovicích
NOŠOVICE (MEDIAFAX) - Společnost Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, otevírá ve čtvrtek slavnostně svůj výrobní závod v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Sériová výroba začala v nošovické automobilce 3. listopadu loňského roku, řekl mluvčí společnosti Petr Vaněk.
"Původně jsme plánovali tento slavnostní okamžik na květen letošního roku, ale protože nastaly ekonomické turbulence, odložili jsme ho na tento termín," řekl Vaněk s tím, že samozřejmě by závod mohl vyrábět i bez této slavnostní ceremonie.
Od loňského listopadu do současnosti nošovický závod, který je zhruba miliardovou investicí, vyrobil už 80 tisíc vozů, z toho 20 tisíc aut vyprodukoval v loňském roce. Podle vedení firmy chce závod i v krizi plnit původní plány výroby, na letošní rok to je 160 tisíc vozů s tím, že zatím firma nemůže říci zcela přesné číslo.
Hyundai Motor Manufacfturing Czech v Nošovicích zahájila výrobu vozem Hyundai i30 ve verzi hatback, od letošního února produkuje také vůz i30 cw (kombi). Letos v listopadu chce automobilka začít vyrábět další model, a to vůz Kia Venga, který by měl tvořit 10 procent letošní produkce. Čtvrtý model rozšíří výrobní rejstřík v roce 2011.
Svůj záměr vystavět závod v České republice oznámila jihokorejská automobilka v roce 2005. Důvodem podle Vaňka byla mimo jiné kvalifikovaná pracovní síla, kterou automobilka našla v regionu s dlouhou průmyslovou tradicí. Vybíralo se ze tří průmyslových zón, v Nošovicích, Mošnově a v Holešově, volba na Nošovice padla v květnu roku 2006, skrývka zeminy odstartovala v listopadu roku 2006. První vůz z linky sjel rok a půl od postavení prvního pilíře nové haly. Podle Vaňka se automobilka chová po celou dobu mimořádně ekologicky, například při budování závodu přesadila 1100 stromů, nepřežilo jich jen šest. Dva subdodavatelé automobilky stojí přímo v areálu, čímž se snížil počet přeprav o 200 denně. Kapacita továrny je 200 tisíc aut ročně, v roce 2011 by měla vzrůst na 300 tisíc vozů. V současnosti zaměstnává 2040 lidí, v roce 2011 by jich mělo být 3500, i se subdodavatelskými firmami by mělo díky společnosti Hyundai mít na severní Moravě práci 11 000 lidí. Z 95 procent automobilka zaměstnává české občany, ze zahraničních pracovníků jsou to především Slováci. Od 7. září letošního roku automobilka pracuje na dvě směny. Během léta, kdy kvůli krizi většina podniků propouštěla, přijal nošovický závod dalších 350 pracovníků.
Podle Vaňka automobilce komplikuje situaci skutečnost, že stát nesplnil závazky a nedokončil slíbenou infrastrukturu. Na dálnici je továrna napojena jediným exitem. "To působí samozřejmě problémy, stačí menší nehoda, a tvoří se velké kolony vozů včetně nákladních s naší produkcí," řekl Vaněk s tím, že závazek státu byl na vybudování dvou dálničních napojení. "My rozumíme současné situace, protože se objevily konflikty s ochránci životního prostředí i s majiteli pozemků. Do procesu ale nevstupujeme, protože jde o závazek státu. Ale kdykoliv potkáme někoho z příslušného ministerstva, tento závazek připomínáme a jsme ujišťováni, že Česká republika dělá, co je v jejich silác," uvedl Vaněk.
(Ke zprávě vydává agantura Mediafax foto)
Ivana Gracková, grackova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz