Internetové obchody bojují o přežití
Zatímco marže a obchodní výsledky mnoha e-shopům klesají, náklady na jejich provoz postupně rostou. Důvodem je vysoce konkurenčního prostředí, ve kterém je pro provozovatele stále těžší a dražší uspět. „V České republice je v současnosti přes deset tisíc e-shopů, což je světová rarita. Trh se musí pročistit. Slabí hráči logicky odpadnou a silní se dostanou k zajímavým akvizicím. Konsolidaci tuzemského trhu vlivem krize rozhodně vítám," uvedl Martin Rozhoň ze společnosti Vivantis, která provozuje například e-shopy Hodinky.cz, Sperky.cz či Parfemy.cz. „Aktuální situace jsme samozřejmě využili a od začátku roku jsme koupili již sedm menších konkurenčních e-shopů,“ doplnil.
Za jeden ze zásadních problémů internetového obchodování v České republice je označována doprava směrem k zákazníkovi. Provozovatelé tuzemských e-shopů proto optimalizují skladové kapacity, získávají flexibilnější dodavatele, vybírají kvalitnější informační systémy a zjednodušují vnitřní komunikační procesy. „S masivním propouštěním či hektickým škrtáním marketingových nákladů se naštěstí nesetkáváme. Rychlé šetření je pro internetové obchody nebezpečné. Šetřit je potřeba systémově,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška. „Nakolik si tuzemské e-shopy dokázaly poradit s krizí, se v plném světle ukáže na Vánoce. Ty jsou pro obchodování na internetu v České republice rozhodující,“ připomněl.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz