PwC: Vydavatelé periodického tisku v ČR inkasovali za rok 2008 celkem 8,49 miliardy korun
PRAHA (MEDIAFAX) - Průzkum čistých inzertních příjmů z tiskové reklamy realizovaný společností PricewaterhouseCoopers (PwC) zjistil, že vydavatelé periodického tisku v České republice inkasovali za rok 2008 celkem 8,49 miliardy korun. Informaci uvedla ve čtvrtek Unie vydavatelů.
Údaje o skutečných čistých inzertních příjmech za rok 2008, které představují základ pro výsledky průzkumu, poskytl rekordní počet 16 vydavatelství. Celkový objem čistých inzertních příjmů těchto vydavatelů dosáhl výše 6,142 miliardy korun.
Proti roku 2007 se jedná o snížení příjmů o jedno procento. Meziroční pokles podle PwC signalizuje spíše stagnaci inzertních příjmů vydavatelství v roce 2008 a zastavení dlouhodobého růstu reklamních investic do tohoto segmentu trhu.
Český tiskový trh dopadl v roce 2008 výrazně lépe než tisk v celosvětovém měřítku. Podle informací společnosti ZenithOptimedia klesly celosvětové výdaje do tiskové reklamy v roce 2008 o 5,1 procenta ve srovnání s rokem 2007.
Čisté inzertní příjmy vydavatelů periodického tisku společnost PwC zjišťuje od roku 2001. S žádostí o poskytnutí údajů oslovuje všechny vydavatele, kteří podle údajů monitoringu inzerce společnosti TNS Media Intelligence vykázali v hrubých příjmech alespoň 0,3 procenta z celkového ročního objemu inzerce v tisku.
Alena Klímková, klimkova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz