Sony oživuje značku Walkman
Značka Walkman jako taková nikdy nevymizela – ve formě přehrávače kazet, CD a digitálních souborů je na trhu přítomna už od roku 1979. V roce 1995, tedy v době největšího rozkvětu, prodala firma 150 milionů přístrojů Walkman, poslední dobou ovšem kvůli hegemonii iPodu a nerozvážným krokům marketingového vedení přístroj téměř vymizel ze scény. Model Walkman X není prvním pokusem o obnovení zašlé slávy. Před několika lety zahájila Sony kampaň „Walkman přistál“ (rozpočet 30 milionů dolarů, autoři Young & Rubicam). Nynější model si neklade za cíl předehnat dominantní iPod, ale spíše zaujmout prémiovou skupinu zákazníků – mimo jiné také zabudovanými aplikacemi, bezdrátovým přístupem k internetu a webovým prohlížečem. iPod má v současnosti na americkém trhu podíl 71 procent, druhý je SanDisk s 10,5 procenta a třetí právě Sony s 2,1 procenta. Před 30 lety byla společnost Sony ovšem jediná na trhu, která přehrávače vyráběla. „Je to obrovsky promarněná příležitost,“ říká marketingový konzultant Dave Rosenberg. „Měli lepší technologie, rozpočty, software, přístup k obsahu... Prostě všechno.“ Sony byla ale vždy především technologická společnost a neměla sekci obsahu (hudebního a obrazového) – tu získala až v roce 2001. Navíc velmi dlouho trvala na formátu CD, i když ten byl již dávno překonaný.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz