(Kurzy.cz)
Výzkum LBBW: Poučí se lidé z krize? Změní se chování spotřebitelů ?
Renomovaná agentura OMD prováděla pro LBBW Bank exkluzivní průzkum trhu a zjišťovala, jak se změnilo chování klientů, i potenciálních, v posledním půl roce. Průzkumu se účastnilo 531 respondentů.
Agentura použila metodu Snapshots (on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu, které jsou zjišťovány na reprezentativním panelu internetové populace ČR) a výsledky některých studií Snapshots jsou také pravidelně zveřejňované v marketingovém tisku.
Výsledky výzkumu OMD pro banku LBBW ukazují, že oproti podzimu 2008 dnes lidé více upřednostňují stabilní značku s dlouhou historií a silným kapitálem a zároveň se před případnou ztrátou chrání diverzifikací svých finančních prostředků do více finančních institucí. Lidé také při současné volatilitě trhu upřednostňují spíše ochranu svého kapitálu před vyšším potenciálním výnosem.
Co se týče osobní spotřeby, lze z výzkumu vysledovat tendence k zodpovědnějšímu nakládání s penězi, příklon ke spoření a větší opatrnost lidí v utrácení, i když většina dotazovaných uvedla, že dosud nemusela regulovat své výdaje. Více jak polovina cílové skupiny má založen spořící účet a více jak třetina ze zbývajících si jej plánuje založit.
Zdroj: TZ LBBW
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz