Reklama na internetu poroste o čtvrtinu
Informovalo o tom Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) v tiskové zprávě. Podíl internetu tak loni zaujímal téměř desetinu celkových investic do reklamy a v Česku mu patří třetí místo za televizí a tiskem.
Za plošnou reklamu inzerenti loni utratili na internetu 3,3 miliardy korun, ve vyhledávání to byla jedna miliarda Kč a za reklamu v katalozích 0,75 miliardy korun v ceníkových cenách. Vyplývá to z průzkumu agentury Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu.
"Z průzkumu jasně vyplývá, jak silně se postavení internetu proměnilo. Jeho význam už přesahuje většinu tradičních mediatypů," uvedl předseda SPIR Ján Simkanič. Vzhledem k současné krizi ve všech odvětvích lze navíc podle sdružení považovat odhadovaný nárůst za jednu z prvních pozitivních zpráv pro tuzemské inzerenty.
Při srovnání inzerce v různých typech médií, podle monitoringu inzertních výkonů společnosti TNS MI, internet zaujal třetí příčku za televizí s 26,7 miliardy Kč a tiskem s 20 miliardami Kč. Následovaly outdoorová reklama s 3,7 miliardy Kč, rozhlas s 3,3 miliardy Kč a kina s 0,1 miliardy Kč.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Benzín poprvé od začátku roku zlevňuje! Kam až ceny klesnou?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři