Reklama na internetu poroste o čtvrtinu
Informovalo o tom Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) v tiskové zprávě. Podíl internetu tak loni zaujímal téměř desetinu celkových investic do reklamy a v Česku mu patří třetí místo za televizí a tiskem.
Za plošnou reklamu inzerenti loni utratili na internetu 3,3 miliardy korun, ve vyhledávání to byla jedna miliarda Kč a za reklamu v katalozích 0,75 miliardy korun v ceníkových cenách. Vyplývá to z průzkumu agentury Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu.
"Z průzkumu jasně vyplývá, jak silně se postavení internetu proměnilo. Jeho význam už přesahuje většinu tradičních mediatypů," uvedl předseda SPIR Ján Simkanič. Vzhledem k současné krizi ve všech odvětvích lze navíc podle sdružení považovat odhadovaný nárůst za jednu z prvních pozitivních zpráv pro tuzemské inzerenty.
Při srovnání inzerce v různých typech médií, podle monitoringu inzertních výkonů společnosti TNS MI, internet zaujal třetí příčku za televizí s 26,7 miliardy Kč a tiskem s 20 miliardami Kč. Následovaly outdoorová reklama s 3,7 miliardy Kč, rozhlas s 3,3 miliardy Kč a kina s 0,1 miliardy Kč.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
20.09.2023 Jak flexibilně financovat vaše podnikání mimo...
18.09.2023 Téma: dílenský stůl - pro kutily i živnostníky
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Petr Lajsek, Purple Trading
Vladislav Hetfleiš, Ronda Invest
Výpadky dodavatelských řetězců způsobily pokles důvěry v ekonomiku
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Michal Brothánek, AVANT IS
r2p invest SICAV, a.s.: Pečlivý výběr investic přesáhl zhodnocení 40 % pro VIA
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz