Nákupní centra preferuje 70 % rodin
Nejraději v nich totiž nakupuje 70 procent tuzemských domácností, zatímco klasickým nákupním ulicím v centrech měst zůstalo věrných jen 30 procent rodin. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma Research.
"Cesta do oblíbeného nákupního centra trvá v průměru 30 minut. Podíl těch, kteří jezdí do nákupního centra většinou autem, vzrostl na tři čtvrtiny," uvedla v tiskové zprávě společnost Incoma Research. Čechům návštěva nákupního centra v průměru zabere 110 minut. Zatímco ženy v něm nakupují 118 minut, tak muži jsou s nákupy hotovi rychleji a nákupní centrum opouštějí v průměru po 101 minutách.
Mezi největší nákupní centra v Česku patří například obchodní komplex v Praze-Letňanech. "Návštěvnost Obchodního centra Letňany každoročně vzrůstá. Loňských více než deset milionů zákazníků představuje meziročně přibližně sedmiprocentní nárůst a ve srovnání s rokem 2006 nárůst o zhruba čtrnáct procent," uvedla marketingová manažerka OC Letňany Jana Turková. Zhruba tři čtvrtiny zákazníků letňanského obchodního centra tvoří obyvatelé hlavního města a čtvrtinu mimopražští.
Nejnavštěvovanějším nákupním centrem v Česku je obchodní komplex Nový Smíchov v Praze. Mezi mimopražskými nákupními centry vede brněnská Galerie Vaňkovka.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz