Applu se daří v multimédiích a mobilech
Mnohem větší podíl má se svými multimediálními přehrávači iPod a od loňského roku se jí s populárním iPhonem 3G podařil úspěšný vstup na český trh mobilních telefonů. Vyplývá to z údajů analytických firem a odborníků. Sama firma lokální data nezveřejňuje. Od celosvětového uvedení Macintoshe na trh uplyne v těchto dnech 25 let.
"Co se týče produktového portfolia, tak největší zájem je o iPody, MacBooky a iPhony. iPhone je v ČR v prodeji pouze přes mobilní operátory," uvedla marketingová manažerka prodejce Apple Czech Data Systems Radka Koudelková.
Podle statistiky internetového serveru Navrcholu.cz se podíl počítačů v tuzemsku s operačním systémem Apple Mac loni v listopadu pohyboval těsně pod jedním procentem. Za poslední čtyři roky to představuje nárůst o třetinu procentního bodu. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku Apple v Česku podle IDC prodal asi 2650 notebooků, když celkový prodej všech výrobců představoval 228 tisíc prodaných kusů. Počítače Apple se přitom vyrábí i v Česku. Část produkce dodává na trh pardubická firma Foxconn.
"Počítače Apple byly v Česku již před revolucí, kdy je používala hlavně grafická studia. Boom i v Česku nastal až po návratu Steva Jobse v roce 2000 s designovými produkty, které si oblíbili hlavně mladí," podotkl odborník na počítače Jan Lodl ze serveru Mobil.cz. I tak jsou podle něj uživatelů počítačů Macintosh v Česku maximálně jednotky procent. "Je to možná i tím, že chybí zastoupení," vysvětlil. Nejviditelněji v Česku vystupuje Czech Data Systems, která je ale pouze distributorem značky. O vytvoření přímého zastoupení se již několik let spekuluje.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz