Češi už to nechtějí Evropě osladit
Zatímco dosud v reklamách a na dalších materiálech figurovalo heslo "Evropě to osladíme", nyní by jej mohlo vystřídat heslo "Sladíme Evropu". Nový slogan na tiskové konferenci představil premiér Mirek Topolánek.
Původní heslo bylo do jisté míry kontroverzní, protože má v českém jazyce i negativní význam. Kritizovaly jej však především hlasy z Česka, nikoliv ze zahraničí, i když i tam se objevilo několik kritických poznámek. Řada evropských médií ovšem upozorňovala, že slogan "Evropě to osladíme" ilustruje pouze český smysl pro humor. Zahraniční diplomaté v Bruselu zase ocenili, že reklamní kampaň vzbudila pozornost, což v případě unijních záležitostí zdaleka není pravidlem. Agentura DPA pak připomněla, že se Češi jako malý středoevropský národ vmáčknutý mezi západní a východní mocnosti během svých dějin naučili polykat hořké pilulky a používat humor, zejména v podobě těžko postižitelných alegorií a her se slovy, jako způsob, jak přečkat těžké časy. Snad nejlépe to podle německé tiskové agentury odráží Haškův Švejk, který se rakousko-uherské válečné mašinérii staví idiocií. Zda je předstíraná, anebo skutečná, si už musí rozhodnout čtenář. Podobné je to i s vyzněním české kampaně, jejíž slogan lze vykládat dvojím způsobem. Podle německé agentury funguje jako "podvratný symbol" dvojznačného českého postoje k Evropské unii.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz