Pulitzerova cena se otevírá online
Podle nových pravidel musí ale server, který se chce o ocenění ucházet, publikovat alespoň jednou týdně a uveřejňovat primárně vlastní zprávy a reportáže o aktuálním dění. Tím chtějí pořadatelé vyloučit účast webů, které zprávy spíše shromažďují. „Jedná se důležitý krok vpřed, který odráží závazek i vůli přizpůsobit se výraznému nárůstu online žurnalistiky,“ řekl Sig Gissler z Kolumbijské univerzity v New Yorku, která cenu spravuje, a dodal: „Nová pravidla více uznávají roli internetu, ale i nadále zdůrazňují hodnotu slova a seriózního zpravodajství.“ Internetové noviny a jiné zpravodajské organizace, které publikují online, budou hodnoceny ve 14 novinářských kategoriích, od mezinárodního zpravodajství po kritiku. Mimo soutěž zůstávají i nadále tištěné časopisy, televizní stanice a jejich weby. Pulitzerova cena se uděluje od roku 1917, jejím zakladatelem byl americký novinář maďarského původu Joseph Pulitzer. Od počátku se uděluje za žurnalistiku a literaturu, od roku 1943 pak také v oblasti hudební tvorby. Dnes zahrnuje 21 kategorií, včetně ceny za beletrii pro americké autory, jejichž dílo se zabývá převážně životem v USA.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz