Juan Valdez proti Starbucks
Na první pohled se marketingová akce kolumbijských pěstitelů kávy zdá nesmyslná –gigant Starbucks, který se navíc hlásí k odpovědnému přístupu k pěstitelům kávy, drtí konkurenci s více než 10 tisíci kavárnami po celém světě. Ve chvíli, kdy americký řetězec přiznal ztráty a zavřel 600 kaváren, Kolumbijci naopak plánují otevřít 500 nových kaváren a expandovat do Evropy. Káva pod značkou Juan Valdez se prodává ve 101 kavárnách, nejen v rodné Kolumbii, ale také v New Yorku, Philadelphii a dokonce i v kolébce americké kávy, v Seattlu. Síť je pojmenována po imaginárním pěstiteli kávy, kterého si vymyslela reklamní agentura před téměř 50 lety. A důvodem jejich existence prý není zisk, ale propagovat kolumbijskou kávu. Tamní pěstitelé založili svoji federaci už v roce 1927; tehdy byla hlavním důvodem snaha o stabilizaci trhu a cen. Každé čtyři roky mají schůzi, na kterou se z dálky dostaví, často pěšky, značná část ze 4 miliónů pěstitelů. Marketingová síla federace není malá, od roku 1959, kdy agentura Doyle Dane Bernbach vymyslela postavu Juana Valdeze, federace investovala stovky miliónů dolarů. Během té doby už Valdeze v televizních reklamách hráli dva herci, pytle s kávou s jeho tváří jsou na prodej po celém světě. V roce 2005 Valdez dokonce porazil Ronalda McDonalda v souboji reklamních postav a byl umístěn na Chodník slávy na Madison Avenue.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz