Pražská šunka patří všem
Rozhodl tak Nejvyšší správní soud, podle kterého je pražská šunka druhovým označením běžného výrobku. Proto nemá takzvanou rozlišovací schopnost. Informovala o tom mluvčí soudu Sylva Dostálová.
„Žádný podnikatelský subjekt tedy nemůže užívání tohoto pojmu, aniž by byl doplněn o dostatečně rozlišující prvky, vyhradit prostřednictvím známkoprávní ochrany výlučně pro sebe,“ uvedl soudce správního soudu Zdeněk Kühn.
Přihlašovaná ochranná známka by musela kromě označení druhu výrobku, tedy pražské šunky, obsahovat ještě další zřetelné a dominantní prvky, které by produkt odlišily od uzenin jiných výrobců.
Pražská šunka se vyrábí od 19. století. Jedním z tajemství její přípravy je to, že se lehká vepřová kýta nechává uležet vcelku. Po několikatýdenním zrání v láku se kýta udí a zlehka vaří. Nejznámějším výrobcem pražské šunky byl Antonín Chmel, který měl v 19. století firmu v Praze nad Nuselskými schody.
Můžou být v klidu. Pražská šunka jim z obchodů nezmizí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz