Zájem českých cestujících o online služby trvale roste
Letecká společnost British Airways zveřejnila údaje o využití služeb, které nabízí na svých internetových stránkách ba.com. Počet českých pasažérů, kteří využívají k organizování své cesty internet, trvale roste. Čeští zákazníci, kteří používají internet k plánování svých cestovních aktivit, oceňují širší a sofistikovanější nabídku těchto služeb. Trend potvrzují i údaje British Airways, podle kterých došlo na lince Praha – Londýn k 167,6% (březen 06/březen 07) nárůstu cestujících, jež se odbavili na svůj let prostřednictvím internetových stránek ba.com (online check in). Od února 2007 nabízí letecká společnost českým pasažérům i další službu, a to možnost vytištění si palubní vstupenky přes internet (online boarding pass). V měsíci březnu využilo tuto službu dvaapůlkrát více cestujících než v měsíci předešlém, kdy letecká společnost tuto službu zavedla. Čeští pasažéři se tedy řadí k těm cestujícím, kteří se ve zvýšené míře přeorientovali na nejmodernější služby online.
Anna Ingham-Grant, Commercial Manager, Hungary, Czech Republic & Slovakia, uvedla: „V současné době nabízíme našim pasažérům při odletech z Prahy běžný komplexní standard online služeb platný pro British Airways. Neustálý růst zájmu cestujících o online služby potvrzuje i to, že na lince Praha – Londýn se odbavilo přes internetové stránky ba.com během letošního března o 167,6 % cestujících více než ve stejném období loňského roku. Pro porovnání tento nárůst za stejné období na lince Budapešť – Londýn činil pouze 47 % cestujících, což dokládá, že čeští pasažéři, ve srovnání s našimi geografickými sousedy, rychleji přijímají nové moderní postupy, které usnadňují, zrychlují a zpříjemňují cestování. Těší nás, že jsme v únoru tohoto roku mohli cestujícím při odletu z Prahy nabídnout další online službu, kterou je možnost vytištění si palubní vstupenky prostřednictvím internetových stránek ba.com.“
British Airways má v oblasti poskytování služeb prostřednictvím internetových stránek vedoucí pozici mezi leteckými společnostmi. V současné době si mohou cestující rezervovat prostřednictvím internetové služby „nákupní košík“ celou cestu. Komplexní služba „nákupní košík“ umožňuje objednávku letenky, ubytování, dopravy na a z letiště, dále objednání vstupenek na různé kulturní a jiné události v cílové destinaci i zapůjčení automobilu. S využitím služby „Manage My Booking“ si mohou klienti společnosti změnit svou letenku v případě, že změní své plány, mohou si také zdarma objednat své oblíbené sedadlo či si dopředu objednat menu. Dvacet čtyři hodin před odletem je možné se přihlásit na let (online check in) a od února 2007 je také možné následně si vytisknout svou palubní vstupenku (online boarding pass) z pohodlí domova či kanceláře.
Služby spojené s cestováním zaujímají třetí příčku mezi službami, které lidé nejčastěji nakupují přes internet. Předstihne je pouze nákup knih a videa a DVD her.* V České republice používá internet přibližně 35 %** dospělé populace. O oblíbenosti využívání internetu v oblasti cestování svědčí i to, že 59 % českých pasažérů využívá při rozhodování o nákupu dovolené internet.***
Průzkum realizovaný v minulém roce British Airways ve spolupráci s cestovním portálem idnes.cz, které ho se zúčastnilo 5 579 respondentů, tento trend potvrdil. Z ankety vyplynulo, že více než polovina respondentů (55,3 %) hledá na internetových portálech informace týkající se cestování, tyto informace porovnává a následně si svou cestu zarezervuje a koupí prostřednictvím internetu. Mezi hlavní důvody, proč je mezi Čechy internet tak oblíbený, patří rychlost přístupu k informacím, snadné srovnání cen a nabídek a také pohodlí při získávání informací a následném objednání služeb. Není tedy překvapením, že kromě rezervace letenky stále častěji cestující využívají další nabídky leteckých společností, jako jsou výběr a rezervace sedadla (12, 82 % účastníků ankety uvedlo, že tuto službu využilo) či vytištění si palubní vstupenky (k využití této služby se přihlásilo 13,29 % respondentů).
Poznámky:
* zdroj: výzkum ACNielsen, 2005
**zdroj: výzkum GfK, 2005
***zdroj: výzkum ACNielsen 2006
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz